נעילה מעורבת בת"א; בנק אגוד צנח במעל ל-8%

השבוע גל גיוסי ענק בבורסה • רשות ההגבלים העסקיים צפויה לעצור את מיזוג מזרחי-אגוד - בעקבות כך מניית אגוד צנחה במסחר

הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') במגמה מעורבת.

 

האווירה בשווקים הפיננסים בסך-הכול אופטימית למדי, וזאת למרות תוואי הריביות העולה שמכביד עליהם. שיחות הסחר בין ארה"ב לסין עולות על פסים חיוביים, המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה הולכת ומתפוגגת, וגם הפרישה של ארה"ב מהסכם הגרעין, כמו גם פעילות צבאית המיוחסת בעיתונות הזרה לישראל, עברו מבלי להצית את המזרח התיכון.

במישור הכלכלי צריך לשים לב למספר דברים מעניינים. תשואות האג"ח האמריקאי לכל אורך העקום נמצאות בעלייה, כשאליהן יש להוסיף התחזקות של הדולר מול סל המטבעות בחודש האחרות. התהליך הזה יוצר הזדמנויות בשוק האג"ח האמריקאי ולמעשה הופך את הטיית הכספים מהשוק המקומי לארה"ב לאטרקטיבי יותר.

קשה לשים את האצבע על היקף הכספים שזורמים מהבורסה המקומית למקבילתה האמריקאית, אך משיחות שערכנו בימים האחרונים עם פעילים מרכזיים בשוק, הרי שניתן לגזור שכמעט 40% מסך הכספים המנוהלים אצל המוסדיים הגדולים נמצא בארה"ב ותר אחרי הזדמנויות. התחזקות הדולר מאפשרת לכספים האלה להציג תשואה סבירה גם במונחי שיערוך מטבעי וללא צורך בדרישה לעודפי תשואה על השקעה בנכס הבסיס. 

כדי לסבר את האוזן, כדאי לשים לב שהאג"ח הממשלתי האמריקאי לשנתיים נסחר בתשואה של 2.56%, האג"ח ל-5 שנים נסחר בתשואה של כ-2.9%, והאג"ח ל-10 שנים נסחר בתשואה של 3.05%. המשמעות של הפערים הנמוכים בין התשואות לטווחים השונים היא שהמשקיעים בשוק האג"ח צופים כי בסבירות גבוהה ארה"ב (ושאר העולם) יגלשו למיתון או לפחות להאטה כלכלית, אך כרגע התשואות הללו אטרקטיביות מספיק למוסדיים.

השבוע יתקיימו מספר הנפקות גדולות. ההנפקה הגדולה ביותר תהיה של כיל  שתנסה למחזר חוב של 800 מיליון דולר. דלק אנרגיה  תנסה להנפיק את דלק תמלוגים, ואליהן יש לצרף את נאוויטס פטר יהש  של גדעון תדמור שתגייס ועוד שלוש חברות אמריקאיות שיצטרפו לחגיגה.

אופקו הלת'  המשיכה לרכז עניין לאחר שבשבוע שעבר הודיעה החברה כי החברה המייעצת לחברות הביטוח בארה"ב לא תמליץ על מוצר החברה. אופקו הודיעה כי תערער, אך בינתיים המניה סובלת מהיצעים כבדים.

אתמול המלחמה בין בנק הפועלים  להנהלת הבורסה עלתה מדרגה, כשמנכ"ל הבורסה האשים את בנק הפועלים שהוא פועל באמצעות עמותות ציבוריות להפריע למהלך מכירת מניות הבורסה.

פלוריסטם  ריכזה עניין לקראת הפרסום ביוני של תוצאות הניסוי הקליני שלב II של החברה במוצר התאי PLX-PAD לטיפול במחלה הטרשתית IC (צליעה לסירוגין), שמהווה שלב מוקדם יותר של מחלת ה-CLI (טרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות). האנליסט ורנון ברנרדינו מ-Seaport Global מפרסם עדכון בו הוא חוזר על המלצת "קנייה" למניה ומחיר יעד של 5 דולר ל-12 חודשים, לעומת מחיר של 1.4 דולר בו נסחרת המניה כיום. לדבריו, "הניסוי שנערך ב-172 חולים, והוא הגדול ביותר שערכה עד כה פלוריסטם. מדובר באבן-דרך חשובה ונקודת בחינה בעלת ערך רב של החברה. תוצאות חיוביות יכולות לשמש כאינדיקציה מוקדמת לניסוי שלב III ב-CLI, שתוצאותיו צפויות להתפרסם ב-2020. התוצאות המוקדמות של הניסוי ב-IC היו חיוביות והעידו על הפחתה בכאב ושיפור בזרימת הדם ברגל, לכן אנו רוצים לראות בתוצאות הניסוי שיתפרסמו בקרוב שהטיפול ב-PLX-PAD שיפר את מרחק ההליכה המקסימלי של החולים".

פוקס  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2018. מהדוחות עולה כי המכירות בחנויות זהות עלו בכ-5%, ובמכירות של מוצרי אווירה וטיפוח נרשמה עלייה של כ-16.5%. בעקבות הקפיצה במכירות נרשם גידול של 36.5% ברווח הגולמי ברבעון לרמה של כ-239 מיליון שקל (56.3% מהמכירות), ובשורה התפעולית נרשם מעבר לרווח של 19 מיליון שקל, לעומת הפסד של 8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה פוקס ברבעון רווח נקי של 16.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת עמד ברבעון על כ-41 מיליון שקל, והונה העצמי של החברה הגיע בסוף חודש מארס לכ-661 מיליון שקל.

לאומי שוקי הון כתב היום בתגובה לדוחות פוקס כי המניה נסחרת לפי מכפיל של 8.2, מה שמשקף צפי להרעה משמעותית בעסקי החברה. הדבר אולי מובן נוכח האיום של המכירות המקוונות, מה שבא לידי ביטוי בקריסתן של מספר רשתות בתקופה האחרונה, ועם זאת, התוצאות של פוקס משקפות דווקא שיפור במגמה, דבר שממחיש את השוני בתוך הסקטור. "כפי שאמרנו בעבר, האתגר של המסחר המקוון משפיע וישפיע על כל השוק, אך הגורל של כלל רשתות האופנה בישראל לא יהיה זהה. חברה כמו פוקס, עם מעמד תחרותי מוביל, ניהול חזק ומאזן איתן, תוכל להתמודד יותר טוב עם האתגרים, ולדעתנו צריכה להיסחר במכפיל גבוה משמעותית".