מנוצ'ין: "השגנו פריצת דרך משמעותית בשיחות עם סין"

שר האוצר האמריקאי אופטימי לגבי עתיד השיחות בין ארה"ב לסין • "אם דברים לא יתוקנו ולא נקבל את מה שאנחנו רוצים, הנשיא תמיד יכול להחזיר את המכסים"

שר האוצר של ארה"ב, סטיב מנוצ'ין / צילום: Denis Balibouse, רויטרס
שר האוצר של ארה"ב, סטיב מנוצ'ין / צילום: Denis Balibouse, רויטרס

שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין אופטימי לגבי עתיד השיחות בין ארה"ב לסין בסוגיית הסחר. מנוצ'ין אמר בראיון ל-CNBC כי עד כה השיחות הניבו הטבות ברורות. "אני חושב שעשינו התקדמות משמעותית. עכשיו זו האחריות של שני הצדדים לוודא שנוכל להוציא את זה לפועל", ציין מנוצ'ין. 

בשבועות האחרונים נפגשו בכירים בממשל האמריקאי עם בכירים הממשל הסיני וקיימו מו"מ לגבי סוגיות סחר שונות, כמו מדיניות מסחר במוצרי טכנולוגיה וחקלאות. לפי הדיווחים האחרונים, סין התחייבה בפני ארה"ב כי תייבא יותר מוצרים אמריקאים אך לא נקבעו פרמטרים קבועים. "אם דברים לא יתוקנו ולא נקבל את מה שאנחנו רוצים, הנשיא תמיד יכול להחזיר את המכסים", אמר מנוצ'ין. 

לטענת מנוצ'ין, משקיעים צריכים לראות בעצם קיום השיחות ניצחון לצד האמריקאי. "באנו לשולחן המו"מ עם מסגרת הסכם מאתגרת שהייתה צריכה להיות מיושמת, אך יש לה אספקטים רבים ושונים", אמר שר האוצר. מנוצ'ין נשאל על ידי CNBC האם משקיעים צריכים להתייחס להצהרתו מסוף השבוע - כי מלחמת הסחר נמצאת כרגע בהפסקה - כתרחיש של חצי הכוס המלאה או כתרחיש חצי הכוס הריקה. על כך השיב מונצ'ין כי "הכוס לחלוטין חצי מלאה".