אורבוטק תשלם מיליוני ד' לבכיריה אם עסקת KLA טנקור תיפול

וגם: קבלת-פנים בשגרירות השווייצרית, מסע אופניים לבכירי תעשיית מדעי החיים וכנס ותערוכת MIXiii Biomed

אשר לוי / צילום: איל יצהר
אשר לוי / צילום: איל יצהר

חברת אורבוטק מבקשת להעניק למנכ"ל החברה אשר לוי, ולסמנכ"ל התפעול שלה עמיחי שטיינברג, מענקים בשווי של מיליוני דולרים אם עסקת המיזוג שלה עם KLA טנקור לא תצא לפועל. כך עולה מהודעת זימון לאסיפת בעלי המניות של החברה (ב-21 ביוני) שפרסמה אורבוטק בסוף השבוע. זאת, במטרה לשמור על חברי ההנהלה הבכירים בחברה בכל מקרה.

על פי ההודעה מבקשת אורבוטק  להעניק ללוי מענק מזומן בהיקף של כ-2 מיליון דולר ואופציות חסומות לתקופה של עד 4 שנים בשווי של כ-5 מיליון דולר. שטיינברג צפוי לקבל מענק של כ-1.5 מיליון דולר במזומן ועוד אופציות בשווי של 3.5 מיליון דולר. חצי ממענק המזומן ישולם מיידית רק אם העסקה תתפוצץ, וחציו השני כעבור חצי שנה. בנוגע לאופציות, לוי ושטיינברג יוכלו לפדות את מחציתן בתוך שנתיים, 25% נוספים בתוך 3 שנים והיתרה לאחר 4 שנים. באורבוטק מעריכים שקיים סיכוי גבוה להשלמת העסקה, עליה הכריזו שתי החברות לפני כחודשיים. היא תושלם ככל הנראה במהלך הרבעון הרביעי של 2018.

מדובר בעסקה שכוללת רכיב מזומן ורכיב מנייתי: תשלום במזומן בסך 38.86 דולר למניית אורבוטק, ו-0.25 מניה של KLA-Tencor, מחיר ששיקף שווי של כ-3.4 מיליארד דולר לאורבוטק ביום ההכרזה על העסקה.

אורבוטק מפתחת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. החברה פונה לשלושה שווקים מרכזיים: ה-FPD - מסכים שטוחים, ה-PCB - מעגלים מודפסים, וה-SDD - שוק הסמיקונדקטור. לפי התכנון, אורבוטק תמשיך לפעול כיחידה עסקית עצמאית בתוך KLA בניהולו של לוי.

חברת KLA טנקור היא מההחברות הגדולות בעולם בתחום ייצור הציוד לתעשיית השבבים. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות לבקרת תהליכים וניהול תפוקה עבור יצרניות של מוליכים למחצה ורכיבים ננו-אלקטרוניים ברחבי העולם. מוצרי החברה מיועדים לכל שלבי הייצור והאריזה של שבבים ומעגלים מורכבים, וכוללים מערכות לבדיקת פגמים, מערכות לבקרת תהליכי אריזה, כלי מדידה, ציוד לייצור שבבים ועוד.

ברבעון הראשון השנה הגיעוו הכנסות אורבוטק הגיעו ל-251 מיליון דולר, צמיחה של 33.5% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי, לפי כללי החשבונאות GAAP, גדל ביותר מפי 2 ל-30.3 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP - בניכוי סעיפים חשבונאיים - הגיע ל-41.1 מיליון דולר, עלייה של 84.4%. אורבוטק הכירה ברבעון בהוצאות בסך 2.5 מיליון דולר בגין המיזוג הצפוי עם KLA. הרווח הנקי למניה הגיע ל-83 סנט, ובכך עקפה החברה את תחזיות האנליסטים ב-8 סנטים.

אשר לוי / צילום: איל יצהר
 אשר לוי / צילום: איל יצהר

הקשר הצרפתי: אהרון אהרון מגלה חיבה לצרפתית אך הוא לא דובר השפה

בשבוע שעבר נפגשו אנטואן באסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל ואהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, באירוע מקדים לכנס EcoMotion לתחבורה חכמה.

רנו-ניסאן-מיצובישי נבחרה כמפעיל במסלול "מעבדות לחדשנות טכנולוגית" של רשות החדשנות בקטגוריה של טכנולוגיות רכב, תוכנית המציעה לסטארט-אפים סיוע במימון להוכחת היתכנות של רעיון טכנולוגי תוך התמקדות בפתרונות תחבורה עירונית חכמה.

באסוויל, צרפתי שעשה רילוקיישן לישראל, שמח לשמוע כי צרפתית הייתה השפה שחיברה בין הוריו של אהרון. אמנם אמו נולדה ברודוס ודיברה איטלקית, ואביו שנולד ביוון דיבר יוונית, אך שניהם למדו בתיכון אליאנס שם הכול התנהל בצרפתית, כך שזה מה שקישר ביניהם. עם זאת, במהרה גילה באסוויל שאהרון דווקא אינו דובר השפה. בלאדינו וספרדית אגב, הוא כן שולט.

כך או כך, באסוויל הציג לאהרון את המודל של הקבוצה לשיתוף-פעולה עם סטארט-אפים ישראלים, הכולל: מעבדת חדשנות מקומית; קרן השקעות תאגידית שתשקיע עד 1 מיליארד דולר במהלך תקופה של 5 שנים; ושיתוף-פעולה עם רשות החדשנות. בהמשך השבוע תגיע לארץ משלחת בכירים מרנו-ניסאן-מיצובישי להשתתף בכנס EcoMotion שיתקיים בתל-אביב.

אהרון אהרון ואנטואן באסוויל / צילום: סלי פרג'
 אהרון אהרון ואנטואן באסוויל / צילום: סלי פרג'

בשביל הבריאות 1

רוכבי ורוכבות אופניים בהם בכירי תעשיית מדעי החיים והמכשור הרפואי בישראל, אירופה וארצות-הברית, הגיעו בשבוע שעבר אל יער בן שמן שם התקיימה רכיבה אותה יזמה קבוצת המרכז הרפואי מדקס.

לא רק כושר - במקום נחשפו גם חברות הפורטפוליו בחממת מדקס, שבה שותפים גם בוסטון סיינטיפיק, חברת החדשנות האמריקאית אינטלקטואל ונצ'רס ובית החולים שיבא, וכמו כן את חברות הרובוטיקה הרפואית בקבוצת מדקס הכוללות את מיקרובוט מדיקל ואקזקט רובוטיקס.

הרכיבה נערכה בסימן שיתוף-הפעולה המתרחב בין קבוצת מדקס לאלינוביישן, מסלול החדשנות של בית החולים אלי"ן, ולמען ילדי בית החולים. הראל גדות, מייסד ויו"ר מדקס, ציין כי הסיוע לאלי"ן נעשה ללא מטרת רווח ומתוך הבנה כי תשתיות הקבוצה יתנו ערך ליזמים וממציאים ויסייעו להגשמת חזון בית החולים לשיפור איכות החיים של ילדים עם מוגבלויות פיזיות.

הגיעו לרכוב או לפחות להפגין תמיכה: ד"ר תמי רז, מנכ"לית הדסית; אניה אלדן, סגנית מנכ"ל הרשות לחדשנות; ד"ר דיויד נאפ, סגן נשיא בבוסטון סינטיפיק; אנדריאס וופר, אחראי על ההשקעות באירופה בפרזניוס הגרמנית; דיויד אופר, שותף בכיר באלירה האמריקאית; צבי גינוסר, יו"ר הוועד המנהל של ביה"ח אלי"ן; ד"ר אריק סיטון, המנהל הרפואי של הרצליה מדיקל סנטר ואחרים.

הראל גדות, דיויד נאפ, דיויד אופר ואנדריאס וופר / צילום: דודי ארדון / surfphotography
 הראל גדות, דיויד נאפ, דיויד אופר ואנדריאס וופר / צילום: דודי ארדון / surfphotography

בשביל הבריאות 2

ועוד בשבוע שעבר - כנס ותערוכת MIXiii Biomed ה-17 נערכו במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, כאשר במסגרתם תעשיית מדעי החיים בישראל מציגה את הפיתוחים, החידושים והמחקרים האחרונים בתחום.

רותי אלון, מנכ"לית ומייסדת Medstrada ויו"רית משותפת של הכנס יחד עם ד"ר אורה דר מרשות החדשנות וד"ר ניסים דרוויש, שותף מנהל בקרן אורבימד, קיבלו את הבאים, בהם פרופ' אריה בלדגרין, מייסד ומנכ"ל קייט פארמה, יו"ר יורוג'ן הישראלית, ומייסד קרן ההון סיכון וידה ונצ'רס, המשקיעה בין היתר בחברה החדשה שהקים - אלוגן תרפיוטיקס.

עוד השתתפו: ד"ר טטסויוקי מרויאמה, סמנכ"ל מדע בקרן Dementia Discovery בגובה 90 מיליון דולר למלחמה באלצהיימר ודמנציה; פיליפ נלסון, מנהל תחום ההנדסה בגוגל רסרץ'; ואחרים.

במסגרת הכנס התקיימה תחרות סטארט-אפים בה זכו חברת PixCell Medical שפיתחה טכנולוגיה לדיאגנוסטיקה של תאים חיים באמצעות דקירה אחת באצבע, וחברת CorNeat Vision שפיתחה קרנית מלאכותית.

רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר באחד המושבים שעסק במחלות גנטיות נדירות, עלה לבמה אב נרגש שסיפר שבנו חולה במחלה גנטית נדירה, כאשר יש רק 8 חולים בה בעולם. הוא סיפר על הדרך בה הוא מתעקש למצוא תרופה לבנו.

אריה בלדגרין, אורה דר, רותי אלון וניסים דרוויש / צילום: אלכס אלמן
 אריה בלדגרין, אורה דר, רותי אלון וניסים דרוויש / צילום: אלכס אלמן

רגע לפני שבועות: קבלת-פנים באווירה שווייצרית בבית השגריר

ז'אן-דניאל רוך, שגריר שווייץ בישראל, אירח ביום רביעי את אירוע ההשקה וקבלת-הפנים לפרופ' קלאוס וולרסהוף, יו"ר חברת הבנקאות השווייצרית ZWEI ולפטריק מולר, המנכ"ל. השניים, מארחיהם ואורחיהם הגיעו לבית השגריר ברמת-גן, לרגל פתיחתה הרשמית של ZWEI בישראל, אותה מייצגת חברת "ברון אשל שרוני" בניהולם של מאיר ברון, אמיר אשל ואורי שרוני. ZWEI, שהוקמה לפני 3 שנים בשווייץ, מתמחה באופטימיזציה לניהול הכסף של לקוחות בשווייץ בעיקר, תוך שימוש במערכות ביג דאטה. וולרסהוף יו"ר ZWEI ולשעבר מנהל ההשקעות הראשי של UBS, הסביר במקום כי "הכלכלות בעולם נראות בסדר, חלקן מתחזק, חלקן נחלש, אך נעשים צעדים שונים שלא אמורים להיעשות. הטיפול התרופתי שניתן לשווקים הפיננסיים בעולם הוביל למצב של ריביות נמוכות ביותר, וחוב הולך ועולה. ההשפעה המידית של בעיות אלו עדיין לא מורגשת אבל אין ספק שהיא תורגש. הכלכלות בעולם מתנהגות כאילו אין מחר", הוא הזהיר. ספגו אווירה שווייצרית לפני שרב הגדול: מאיר ברון וזוגתו ענת לוין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח; אמיר אשל; רוני ואורי שרוני; אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב; אהוד שפירא, יו"ר פסגות ולשעבר משנה למנכ"ל לאומי; אסתר לבנון, לשעבר מנכ"לית הבורסה; שרית וישראל אליהו, יו"ר מגדל שוקי הון; ציפי ויגאל לנדאו, מבעלי רציו; דוד ברקת, סגן נשיא ומנכ"ל אוניברסיטת בן גוריון; עו"ד דוד אפרתי; ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר; אמנון דיק ואחרים.

אסתר לבנון / צילום: רפי דלויה
 אסתר לבנון / צילום: רפי דלויה