אדית קרסון: "באירופה חושבים שעמדתו של נתניהו מסוכנת"

ראשת ממשלת צרפת לשעבר השתתפה בביקור במתקן MedOne בחיפה ותקפה את החלטתו של טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן: "המצב בימינו מסוכן, ואיני סבורה שהוא נקט עמדה טובה"

אדית קרסון / צילום: רויטרס
אדית קרסון / צילום: רויטרס

משלחת של עשרות אנשי עסקים ופוליטיקאים מצרפת ביקרה בשבוע שעבר במתקן MedOne בחוף הכרמל ליד חיפה - אחד משני המרכזים שדרכם מחוברת ישראל לאינטרנט. הסיור, שארגנה נציגות הטכניון בצרפת, נועד לחשוף למבקרים טכנולוגיות מקומיות, וכן את מאיץ הסטארט-אפים ותוכניות החממה של המוסד האקדמי. לדברי מנכ"לית אגודת ידידי הטכניון בצרפת, מוריאל טאוטי, הכוונה היא לזהות צרכים בתעשייה הצרפתית ולחבר אותם לפתרונות פוטנציאליים בישראל בתחומים כמו תוכנה ופארמה, וכך לקדם עסקאות עתידיות ולחדש חוזים קיימים.

במשלחת בלטה אדית קרסון, שעמדה בתחילת שנות התשעים בראשות ממשלת צרפת - האישה היחידה עד כה בתפקיד זה. בשיחה עם "גלובס" היא תקפה את החלטתו של דונלד טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן: "טראמפ הוא בעיה לכולם", אמרה, "המצב בימינו מסוכן, ואיני סבורה שהוא נקט עמדה טובה". לדבריה, "היה לנו הסכם שלקח 15 שנה להגיע אליו. הוא כמובן לא מושלם, והיה צריך לבחון אותו מחדש במועד פקיעתו, אבל תמיד טוב יותר לדון בדברים מאשר לסרב לקיים מגעים בכלל".

קרסון אמרה עוד כי היא "מודעת לכך שזו לא העמדה בישראל", ותקפה גם את בנימין נתניהו: "האנשים בישראל תומכים בעמדתו, אבל באירופה חושבים שהיא מאוד מסוכנת. אנחנו מעדיפים לנהל דיונים כדי למנוע החזקת נשק אטומי, אחרת זה יהיה נורא".

במהלך הסיור קיבלו חברי המשלחת הסברים על אמצעי האבטחה במקום, המספק שירותי דאטה סנטר ומחשוב ענן לממשלה ולעסקים המנהלים מידע רגיש. המקום בנוי כבונקר בתוך בונקר, בשטח של 12 אלף מ"ר מתחת לפני האדמה, ועמיד בפני פגיעת פצצה קונבנציונלית במשקל טון או אפילו פצצה גרעינית קטנה. לדברי סמנכ"ל השיווק של MedOne , אלי מטרה, החברה מתחילה להפעיל בימים אלה שני גנרטורים לגיבוי במקרה אסון בעלות של כ-60 מיליון שקל, שיצטרפו לששת הגנרטורים הקיימים.