תושב חברון מואשם בהלבנת הון בביטקוין בשווי של כ-31 מ' ש'

חלמי גית, שניהל פורומים שכוללים כ-1.3 מיליון משתמשים, חשוד בהובלת הונאות ענק בכרטיסי אשראי, קבלת דבר במרמה ובהלבנת הון • עפ"י כתב האישום, בתמורה לתשלום בביטקוין, סיפק גית פרטים גנובים של כרטיסי אשראי

ביטקוין / צילום: Shutterstock
ביטקוין / צילום: Shutterstock

ב-10 השנים האחרונות, משנת 2008 ועד החודש שעבר, הקים וניהל תושב חברון מיזם עברייני, אשר כלל מספר אתרי אינטרנט, שהיוו תשתית לביצוע למעלה מ-20,000 הונאות בכרטיסי חיוב והלבנת הון לכאורה בהיקף של כ-31 מיליון שקל, תוך שימוש בביטקוין - כך עולה מכתב אישום שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד חלמי גית, בן 33 מחברון, בגין פרשה רחבת-היקף של ניהול פורומים לשיתוף ומכירה של פרטי כרטיסי אשראי גנובים.

במהלך החקירה, בצעד תקדימי, נתפס ארנק ביטקוין של גית, והועבר הסכום שנמצא בו לארנק ביטקוין משטרתי. בכוונת הפרקליטות לחלט את כל תכולת ארנקי הביטקוין של גית, אם וכאשר יורשע בדין.

הפרקליטות מייחסת לגית הלבנת הון בהיקף של לפחות 1,071 ביטקוין, ששוויים נכון להיום מוערך בכ-31 מיליון שקל.

מהאישום עולה כי הפורומים שניהל גית כללו כ-1,300,000 משתמשים מכל רחבי העולם והובילו להונאות ענק בכרטיסי אשראי. בין היתר, נטען, היו בפורום פרטים של מאות כרטיסי אשראי ישראליים, והמשתמשים באתר חייבו את הכרטיסים הישראליים בסכום של לפחות 1,000,000 שקל וכן ניסו לחייב בעוד לפחות 5,000,000 שקל.

העבירות בהן מואשם הנאשם הן: הונאה בכרטיסי חיוב בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן אמצעים לביצוע פשע, עבירות על חוק המחשבים והלבנת הון בהיקף של למעלה מ-1,000 ביטקוין (BTC).

על-פי כתב-האישום, שהוגש על-ידי עו"ד יעלה הראל, גית הקים וניהל את הפורומים משנת 2008 ועד למועד מעצרו בתחילת החודש. הכניסה אל הפורומים הייתה ללא תשלום, אולם המשתמשים יכלו לרכוש מעמד VIP תמורת תשלום לנאשם, ובמקרה כזה היו זוכים לקבל פרטים גנובים של כרטיסי אשראי "טריים", אשר הסיכוי לחייב אותם בפועל היה גבוה יותר. בנוסף, הנאשם פרסם מדריכים שסיפקו מידע וכלים כיצד לבצע עבירות מחשב שונות, לפרוץ מרחוק למחשבים ולהשתלט על מחשבים או על שרתים מרוחקים.

אישום נוסף מייחס לגית עבירות של הונאה כלפי משתמשי הפורומים שלו. על-פי האישום, גית נהג להציע במרמה למכירה מכשירי טלפון סלולריים במחירים מוזלים. מרגע שמשתמש היה מעביר לידיו של הנאשם את כספו, היה הנאשם חוסם את המשתמש מהאתר ונוטל את כספו מבלי לספק תמורה. לאחר מכן היה מפרסם הודעה, כביכול בשמו של המשתמש המרומה, שבה הוא מודה לנאשם על אספקת הטלפון הנייד המוזל.

כמו כן, גית דרש כי כל התשלומים אליו יתבצעו באמצעות ביטקוין, שמלכתחילה מקשה מאוד על איתור המחזיק בו; בנוסף, הנאשם פעל באופן עקבי להסוואת זהותו באמצעים טכנולוגיים, ביצע העברות כספיות רבות בין ארנקי ביטקוין לצורך טשטוש עקבותיו, השתמש בשירותי מיסוך מקוונים להרחקתו מחשבונותיו השונים וכן רשם חלקים מהרכוש שבבעלותו על-שמם של קרובי משפחתו.

התיק נחקר על-ידי חוקרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433.