הבורסה בתל-אביב נסגרה במגמה חיובית; אופקו צנחה בכ-16%

ה-FDA פרסם רשימה של חברות הפועלות נגד תרופות גנריות, וטבע מואשמת כי חסמה תחרות גנרית מאחרות • אורמת קיבלה מכתב אזהרה מהנהלת בורסת ניו-יורק • הדולר מתחזק

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (ב') בעליות בתחילתו של שבוע מסחר מקוצר, לאחר שאתמול לא התקיים המסחר לרגל חג השבועות. 

 

רשות המזון והתרופות האמריקאית עושה "שיימינג" לטבע: ה-FDA פרסם רשימה של חברות הפועלות נגד תרופות גנריות, וטבע מואשמת כי חסמה תחרות גנרית מאחרות. טבע מוזכרת ברשימה כמי שביצעה מהלכים לא כשרים לחסום ייצור של תרופותיה - ולא של הקופקסון כפי שאולי ניתן לחשוב, אלא דווקא של מוצר של טבע שהוא בעצמו גנרי, תרופה לאקנה בשם Claravis [לידיעה המלאה].

אחרי הצרות האחרונות באורמת - התפרצות הר הגעש שהשביתה תחנת כוח שלה בהוואי והצורך לתקן לאחור דוחות מ-2017 - ביום ה' הודיעה החברה כי קיבלה מכתב אזהרה מהנהלת בורסת ניו-יורק. הבורסה האמריקאית הודיעה לאורמת כי היא אינה עומדת בתנאים להמשך מסחר, בשל העיכוב בהגשת הדוח המורחב לרבעון הראשון של 2018. לאורמת ניתנה תקופה של חצי שנה לפרסם את הדוח ולעמוד מחדש בתנאים [להרחבה].

מניית חברת אופקו הלת'  רשמה בסוף השבוע צניחה חדה במסחר בנאסד"ק, בעקבות הודעתה כי חברת Novitas Solutions, אשר בוחנת החלטות שיפוי עבור המבטח הממשלתי Medicare ביותר מעשר מדינות בארה"ב, המליצה לא לשפות את הבדיקה המובילה של אופקו - 4Kscore. הציבור מוזמן להגיב להמלצה עד 5 ביולי 2018, ואופקו ציינה כי היא מתכננת להגיב בתקופה זו [להרחבה]. המניה צונחת הבוקר בלמעלה מ-16%.

אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס  (ביקום), החברות השולטות בקבוצת התקשורת בזק פרסמו בשבוע שעבר את הדוחות המורחבים שלהן ל-2017. העיכוב בפרסום נבע מהצורך לדווח על החקירות הנוגעות לבזק, והקושי להעריך את ההשפעה שלהן על התוצאות הפיננסיות של החברות שבמעלה הפירמידה.

בדוחות המורחבים של אינטרנט זהב וביקום, שווי פלאפון כולה מוערך בכ-5.6 מיליארד שקל, גבוה משווי פלאפון בדוחות בזק, שעומד על 5.4 מיליארד שקל. בדוח המורחב צוין ששוויה בספרים של פלאפון היה גבוה ב-137 מיליון שקל מהשווי המוערך כעת על בסיס עבודה של מעריך חיצוני; לפיכך נרשמה ירידת ערך בהיקף של 42 מיליון שקל (בהתאם להיקף ההחזקה היחסי של אינטרנט זהב בבזק, החברה האם של פלאפון).

גם עזריאלי  דיווחה בשבוע שעבר על עלייה של 2.3% בהכנסות הרבעון הראשון של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 700 מיליון שקל. לצד שיפור של 9% בהכנסות מדמי ניהול ושכירות לכ-493 מיליון שקל רשמה החברה ירידה של 4.5% בהכנסה ממכירות, עבודות ומתן שירותים שונים והפסד של 38 מיליון שקל מירידת ערך נכסים. 

סודהסטרים  עלתה בלמעלה מ-2.5%, אמות  עלתה בלמעלה מ-3%.