אקזיט של 140 מיליון דולר לקרן סיכון ישראלית מרכישה שביצעה פייפאל

פייפאל רוכשת את iZettle השבדית לפי מחיר כפול משווי השוק שלה, והקרן הישראלית - 83 North - היא מבעלי המניות הגדולים בחברה השבדית

בעסקה הגדולה בתולדותיה, חברת פייפאל (Paypal) רוכשת את חברת נקודות התשלום השבדית iZettle תמורת 2.2 מיליארד דולר, סכום כפול משווי השוק שלה. ההיבט הישראלי של העסקה: קרן הון הסיכון הישראלית 83 North היא בין המשקיעים ובעלי המניות הגדולים של החברה, והיא רושמת אקזיט בהיקף של כ-140 מיליון דולר, סכום גבוה בהרבה מהסכום שהשקיעה בחברה.

רכישת iZettle הואצה בשבועות האחרונים, לאחר שהחברה השבדית כבר פרסמה תשקיף לקראת הנפקה, שבו תכננה לגייס 227 מיליון דולר לפי שווי חברה מוערך של 1.1 מיליארד דולר. פייפאל ניהלה גישושים על רכישת החברה לאורך תקופה ארוכה. בשנת 2015 רכשה פייפאל את Xoom תמורת 890 מיליון דולר, ובשנת 2013 רכשה את Braintree ו-Venmo תמורת 800 מיליון דולר.

חברת iZettle צומחת בקצב של 60% CAGR מאז 2015, והיא צפויה להניב הכנסות בהיקף 165 מיליון דולר, ב-2018 ולנהל נפח תשלומים של 6 מיליארד דולר. החברה פרוסה במדינות רבות באירופה ובאמריקה הלטינית, והיא מעניקה לפייפאל רשת ענפה של מאות אלפי נקודות תשלום פיזיות, שמשלימה את היכולת העיקרית שלה בחיוב בתשלומי אונליין. הפריסה של iZettle תאפשר לפייפאל להתמודד מול Square, החברה הבולטת בתחום נקודות התשלום.

בהודעה לבורסה מציין מנכ"ל פייפאל, דן שולמן: "עסקים קטנים הם המנוע של הכלכלה העולמית ואנחנו ממשיכים להרחיב את הפלטפורמה שלנו כדי לעזור להם להתמודד ולנצח, הן ברכישות אונליין והן ברכישות בתוך החנות ובאמצעות הנייד. השילוב בין פייפאל ו-iZettle הוא שילוב אסטרטגי שיאפשר לפייפאל להרחיב את השירות שלה לעולם שמבקש שירות גלובלי רב-ערוצי במוצר אחד".

לפייפאל יש 237 מיליון חשבונות רשומים ופעילים ברחבי העולם, והיא פועלת ב-202 מדינות באמצעות 100 סוגי מטבע. iZettle הוקמה ב-2010 ופיתחה טכנולוגיית תשלום באמצעות סמארטפונים, שמאפשרת תשלום באמצעות קורא כרטיסים.