שינויים ב"ישראל היום": המו"ל, המנכ"לית והכתב המדיני עוזבים

המו"ל אשר בהרב יוחלף בתפקיד ע"י הבעלים ד"ר מרים אדלסון, ואת המנכ"לית ציפי קורן יחליף הסמנכ"ל עמיר פינקלשטיין • הכתב המדיני שלמה צזנה, שיעבור להיות יועץ התקשורת של יאיר לפיד, כתב: "בשוק המצומצם של התקשורת רווית המתח וההשפעות הזרות, מרחב התמרון הלך ונשחק"

העיתון "ישראל היום" הודיע היום (ה') כי המו"ל אשר בהרב והמנכ"לית ציפי קורן - שניהם מכהנים בתפקידם למעלה מעשור, מאז הקמת העיתון - יסיימו את תפקידם. את מקומו של בהרב תמלא לא אחרת מד"ר מרים אדלסון, שהיא ובן זוגה, המיליארדר שלדון אדלסון, מחזיקים בבעלות על העיתון.

מי שמונה למנכ"ל במקומה של קורן הוא עמרי פינקלשטיין, 46, ששימש עד היום כסנכ"ל וכאחראי תפעול והפצה, תפקיד בו ימשיך במקביל גם כעת. בעבר שימש פינקלשטיין כסמנכ"ל בקבוצת טלדור.

זמן קצר לאחר פרסום ההודעה של העיתון הודיע גם הכתב המדיני הוותיק שלו, שלמה צזנה, כי הוא מסיים את תפקידו ויעבור לשמש כיועץ התקשורת של ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד.

בפוסט מפורט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, כתב היום צזנה: "אחרי 25 שנים בעיתונות, מתוכם 11 השנים האחרונות ככתב המדיני של 'ישראל היום', אני עוזב וחוצה את הקווים. ברור לכם שזהו צעד מאוד משמעותי וקשה עבורי. העיתונות הייתה עד היום חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. חלק ממי שאני".

בהמשך התייחס צנזה לסיבת עזיבתו, לאחר שבשנים האחרונות הוא נתפס כקול ביקורתי יחסית בעיתון שברוב הגדול של המקרים מצדד באופן מובהק בעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אז למה עזבתי? בשוק המצומצם של התקשורת רווית המתח וההשפעות הזרות, מרחב התמרון והיכולת לפעול כשחקן משפיע ועצמאי הלכו ונשחקו. יכולתי להמשיך ולכתוב בנחת ולהישאר באזור הנוחות שלי. אולי אפילו לבלות עוד קצת עם הילדים. אבל איזה עולם נשאיר להם? כזה שבו הנוחות מכופפת ועדיפה על המוטיבציה לשנות?".

אדלסון הודתה היום לבהרב וקורן: "אנו מודים לאשר וציפי על עבודתם המסורה בהקמת וניהול 'ישראל היום' באופן מקצועי ואחראי מיום הקמת העיתון. אני שמחה ונרגשת לקבל על עצמי את תפקיד המו"ל של 'ישראל היום', שעשה מהפכה והפך את השיח התקשורתי בישראל למאוזן ומגוון יותר".

מטעמם של בהרב וקורן נמסר: "לאחר שהשלמנו בהצלחה את תוכנית ההתייעלות והרה-ארגון של הקבוצה, אנו גאים ונרגשים להעביר את שרביט הניהול לדור הבא של המנהלים שלנו בקבוצה. אנו מודים מעומק הלב לד"ר מרים ושלדון אדלסון על הזכות שניתנה לנו להוביל את הגשמת חזונם של שינוי פני התקשורת הישראלית". 

עורך "ישראל היום", בועז ביסמוט, הודה לצזנה על עבודתו ואיחל לו המשך הצלחה באופוזיציה: "אני מודה לשלמה על שנים פוריות של עשייה עיתונאית. 'ישראל היום' התברך באדם מקצועי, אהוד, חרוץ ובעל ידע נרחב, שיביא תועלת בכל מסגרת שבה יימצא. אני בטוח שהוא ימשיך להצליח גם באופוזיציה".