הצפנה וזיהוי פנים: תעשיות הטכנולוגיה של צפון קוריאה

באופן מפתיע, צפון קוריאה ממשיכה לבסס את מעמדה בתחום הסייבר ברחבי העולם ופורסת רשת סבוכה של יצרנים פיקטיביים • ייתכן שאפילו גורמי ממשל אמריקאים רכשו  מערכות מחשוב מהממשל המבודד בעולם

תקיפת סייבר מטעם צפון קוריאה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
תקיפת סייבר מטעם צפון קוריאה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ייתכן שצפון קוריאה מייצאת מוצרים ושירותים רבים בתחום טכנולוגיית המידע דרך "סקטור צללים" שפועל כדי לערפל בכוונה את מקורותיהם הצפון קוריאנים של המוצרים. הדברים עולים מדו"ח חדש של מרכז ג'יימס מרטין. בדו"ח הוזכרו מכירת רשתות VPN ותוכנות הצפנה במלזיה, מכירת טכנולוגיות זיהוי פנים עבור רשויות אכיפת חוק שונות, טכנולוגיות זיהוי טביעות אצבע לחברות סיניות ולממשלה הניגרית ובניית אתרים ללקוחות עסקיים ופרטיים רבים. לפי הדו"ח, זו עשויה להיות אחת הדרכים של המדינה לייצר הכנסות.

הצפון קוריאנים כיסו את עקבותיהם באמצעות רשת סבוכה של זהויות בדויות, כך שאפילו החברות והממשלות שקנו מהן את הכלים השונים לא חשדו. ייתכן שבין הלקוחות היו אפילו סוכנויות אכיפת חוק אמריקאיות ובית ספר יסודי בארה"ב, שלא ידעו שהם משלמים למדינה שנמצאת בבידוד כלכלי בשל סנקציות על פיתוח נשק גרעיני.

החוקרים אף ציינו שארה"ב תחת ממשל טראמפ עשויה להגביר את תשומת הלב ובהתאם גם את הלחץ והסנקציות שיופעלו נגד צפון קוריאה גם בתחום טכנולוגיית המידע. מצד שני, הדו"ח ציין גם כי התחום בצפון קוריאה הולך ומשתפר בלהסוות את שורשיו, כך שזו כנראה לא תהיה משימה פשוטה.

לפי דיווחים שונים, צפון קוריאה שתדמיתה לרוב מקושרת עם עוני ורעב דווקא הצליחה בתחום הסייבר, אימנה מתכנתים רבים ואף קושרה למספר מתקפות האקינג בפרופיל גבוה.