הקרב על האוזניים: יוטיוב תשיק שירות מתחרה לספוטיפיי

יוטיוב משנה גישה ומתחילה להתמקד גם בתכני מוזיקה ולא רק בגרסאות וידאו • השירות החדש יושק בשתי גרסאות, האחת ללא תשלום, שתציג מודעות למשתמשים, וגרסה בתשלום בעלות של 10 דולר בחודש • עד כה ישראל לא נכללת במדינות בהן יופעל השירות

יוטיוב / צילום: שאטרסטוק
יוטיוב / צילום: שאטרסטוק

יוטיוב הודיעה כי תשיק שירות הזרמת מוזיקה חדש בשם YouTube Music ב-22 במאי. יוטיוב מיוזיק יכלול פיצ'רים כמו פלייליסטים מותאמים אישית המבוססים על היסטוריית ההאזנה ביוטיוב, גרסאות לייב אקסלוסיביות ואפשרות לחפש שיר לפי המילים שלו או לפי תיאור שלו בשפה חופשית.

יוטיוב מיוזיק יושק בהתחלה בארה"ב, אוסטרליה, ניו-זילנד, מקסיקו ודרום קוריאה. בהמשך השירות צפוי להתרחב לקנדה ולמספר מדינות באירופה. נכון לשלב זה ישראל לא הוזכרה ברשימת המדינות אליהן יגיע השירות החדש.

"יוטיוב נוצרה עבור תוכן וידאו, ולא רק מוזיקה. כעת אנחנו משנים את זה ומציגים שירות סטרימינג חדש המיועד למוזיקה. הימים בהם קפצתם בין אפליקציות מוזיקה שונות לבין יוטיוב נגמרו, ובין אם תרצו להקשיב, לצפות או לגלות דברים חדשים, הכול יהיה בשירות החדש",  נכתב בפוסט שפרסמה החברה בבלוג הרשמי שלה.

בשבוע הבא יציע גרסה ללא תשלום, שתציג מודעות למשתמשים, וגרסה בתשלום בעלות של 10 דולר בחודש. הגרסה בתשלום תהיה ללא פרסומים ועם אפשרות להוריד את השירים למכשיר או להאזין אליהם ברקע, כשאפליקציות אחרות פועלות בנוסף.

משתמשים יוכלו להירשם גם לשירות נוסף - YouTube Premium - שמהווה שדרוג לשירות המנויים הקודם של החברה, YouTube Red. שירות הפרימיום יעלה 12 דולר בחודש ויכלול את שירות המוזיקה החדש, אפשרות צפייה בסדרות המקוריות שהחברה מפיקה, גישה ללא מודעות ליוטיוב ואפשרות להיכנס אל הפלטפורמה גם במצב אוף-ליין.