המסחר בת"א ננעל במגמה חיובית; בזק עלתה ב-2.6%

הוט ובנק דיסקונט פרסמו דוחות חיוביים • עזריאלי עלתה בכ-2.3%

בורסת תל-אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל-אביב / צילום: תמר מצפי

יום המסחר האחרון של השבוע בתל-אביב (ה') נסגר במגמה חיובית. 

 

טבע  רשמה אתמול עליות בזכות הודעת ברקשייר הת'וואי על העמקת השליטה בה, אם כי המניות עלו באופן מתון יחסית. 

במהלך הבוקר פורסמו הדוחות הרבעוניים של הוט ובנק דיסקונט. קבוצת הוט דיווחה על גידול במנויים לראשונה מזה שמונה שנים, ועל עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל, ל-44 מיליון שקל. בנק דיסקונט גם הוא נהנה מרבעון מוצלח עם 319 מיליון שקל ברווח, עלייה של כ-5% ברבעון המקביל.

אינטרנט זהב  ובי קומיוניקיישנס (ביקום), החברות השולטות בקבוצת התקשורת בזק , פרסמו את הדוחות המורחבים שלהן ל-2017. העיכוב בפרסום נבע מהצורך לדווח על החקירות הנוגעות לבזק, והקושי להעריך את ההשפעה שלהן על התוצאות הפיננסיות של החברות שבמעלה הפירמידה.
בדוחות המורחבים של אינטרנט זהב וביקום, שווי פלאפון כולה מוערך בכ-5.6 מיליארד שקל, גבוה משווי פלאפון בדוחות בזק, שעומד על 5.4 מיליארד שקל. בדוח המורחב צוין ששוויה בספרים של פלאפון היה גבוה ב-137 מיליון שקל מהשווי המוערך כעת על בסיס עבודה של מעריך חיצוני; לפיכך נרשמה ירידת ערך בהיקף של 42 מיליון שקל (בהתאם להיקף ההחזקה היחסי של אינטרנט זהב בבזק, החברה האם של פלאפון).

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי קבוצה  דיווחה אתמול על עלייה של 2.3% בהכנסות הרבעון הראשון של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 700 מיליון שקל. לצד שיפור של 9% בהכנסות מדמי ניהול ושכירות לכ-493 מיליון שקל רשמה החברה ירידה של 4.5% בהכנסה ממכירות, עבודות ומתן שירותים שונים והפסד של 38 מיליון שקל מירידת ערך נכסים.

הבורסה הודיעה על שיתוף-פעולה עם חברות הטכנולוגיה The Floor, אקסנצ’ר ואינטל, שבמסגרתו תפתח לראשונה מערכת מרכזית להשאלות בניירות ערך מבוססת טכנולוגיית בלוקצ'יין. לפי הודעת הבורסה, המיזם BSL) Blockchain Securities Lending) "הוא הראשון מסוגו בעולם, ויביא לקדמת הבמה הפיננסית את טכנולוגיית הבלוקצ'יין באמצעות פלטפורמה חדשנית".

איתמר  פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים. החברה דיווחה על צמיחה של 26% בהכנסות לכ-5.5 מיליון דולר תוך שהיא שומרת על הפסד תפעולי תזרימי (שלא על בסיס ה-IFRS) של חצי מיליון דולר. החברה מקדמת רישום למסחר בארה"ב. איתמר מדיקל הצליחה לשמור על רווחיות גולמית גבוהה של 77% מסך ההכנסות. גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל: "אנחנו מרגישים ששוק השינה לחולים קרדיולוגים מבשיל ובמקביל החברה נהנית כיום מפירות יישום המודל העסקי החדש המתבסס על מכירה של בדיקות ( Test as a Service - TaaS ) ומאפשר לחברה להיכנס למרכזים קרדיולוגיים חדשים בארה"ב מהר יותר ולספק מענה טוב יותר עבור מטופליהם. הגידול העקבי בהכנסות החברה ממוצר ה- WatchPAT מעיד שאנו בכיוון הנכון".