בנק אוצר החייל מוכר את המטה שלו ברמת גן ב-82 מיליון שקל

העסקה, שמשקפת מחיר של 17 אלף שקל למ"ר, תניב לבנק רווח שמוערך בעשרות מיליוני שקלים

בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר
בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר

בנק אוצר החייל מוכר את משרדי המטה שלו תמורת 82 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי הבנק, שמשתייך לקבוצת הבינלאומי, צפוי למכור את משרדיו הנמצאים במגדל רוגובין תדהר ברמת גן לקובי רוגובין, ממקימי הבניין. מדובר במשרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר ו-72 חניות. לפי הערכות, הבנק ירשום רווח של עשרות מיליוני שקלים מהמכירה.

העסקה משקפת מחיר של 17 אלף שקל למ"ר, בדומה לרמת המחירים הגבוהה הקיימת כיום בשוק המשרדים.

לפי הערכות בנק אוצר החייל ימשיך לשכור את המשרדים לתקופה של כשנה, ולאחר מכן יעבור לשטח חדש או לאחד הבניינים של הקבוצה. נציין כי המטה החדש של הבנק יהיה קטן יותר מהמטה הנוכחי. מדובר בעסקה מהותית ביחס לגודלו של בנק אוצר החייל. לשם השוואה בשנה שעברה הרוויח הבנק כ-70 מיליון שקל.

מהלך זה נעשה כחלק ממהלך רחב שמבצעים בקבוצת הבנק הבינלאומי לשיפור יחסי היעילות של הקבוצה.

לאורך השנים האחרונות קטנה מצבת כוח האדם בבנק במאות עובדים. בנוסף לכך הבנק מבצע תהליכי התייעלות בכל הקשור לשטחי הנדל"ן, וביצע מספר עסקאות למכירת נכסים, בהם מכירת משרדי הבנק במגדל כל בו שלום בתל אביב שהניב לבנק רווח של עשרות מיליוני שקלים.

גם בבנק אוצר החייל נעשו תהליכי התייעלות בעיקר בכל הקשור לצמצום המטה, מה שהביא לכך שההיקף המשרדים הנוכחי גדול לעומת צרכי הבנק. עוד נזכיר כי בנק ישראל מעודד גם הוא ביצוע מהלכי התייעלות בתחום הנדל"ן, ופרסם אשתקד חוזר המעניק הקלות חשבונאיות לבנקים שיעבירו את משרדיהם מאזור המרכז.