נעילה ירוקה בוול סטריט; אג"ח ארה"ב ל-10 שנים על 3.1%

מדובר בתשואה האג"ח הגבוהה ביותר מאז שנת 2011 • בעקבות ההודעה של ברקשייר האת'אווי שהכפילה את אחזקותיה בטבע - המניה עלתה במסחר • הערב מבול נתוני מאקרו • דוחות מייסיס הכו את התחזית - המניה הגיבה בזינוק

נפילות בוול סטריט / צילום: רויטרס - Brendan McDermid
נפילות בוול סטריט / צילום: רויטרס - Brendan McDermid

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ד') בעליות שערים, וזאת בהמשך למגמה אמש. 

 

אמש שוב חצו תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים את רמת ה-3% והיום הן ננעלו על 3.1%, הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2011.נסביר כי הפדרל ריזרב נמצא בעיצומו של תהליך הפחתת המאזן האימתני שלו, שהגיע בשיא לרמה של 4.5 טריליון דולר. הבנק מוכר מדי חודש אגרות חוב שאסף בשנות המשבר, בהיקפים נטו של 30 מיליארד דולר, התהליך הזה יוצר לחץ כבד על תשואות האג"ח שבתורן לוחצות את שוק המניות. 

מבול נתוני מאקרו פורסמו היום, וכולם נתונים מהחשובים שיש בכלכלה המודרנית. שוק הנדל"ן נחשב לאחד השווקים החשובים בכלכלות. עולם הנדל"ן רווי עובדים ורווי כסף, כך ששוק נדל"ן פעיל תומך בצמיחה של כלכלה. היום פורסמו מספר היתרי הבנייה החודשיים, שנותרו ללא שינוי ועומדים על 1.35 מיליון. נתון נוסף הוא מספר התחלות הבנייה, שעמד על 1.29 מיליון לעומת תחזית ל-1.32 מיליון.

נתוני מאקרו נוספים: שיעור ניצול יכולת הייצור של המפעלים עומד על 78% לעומת תחזית של 78.4%, נתוני הייצור התעשייתי שעלה ב-0.7% לעומת תחזית לעלייה של 0.6%, נתון שדומה לנתוני החודש שעבר. בהמשך יפורסמו השינויים השבועיים במלאי הנפט בארה"ב, ועל-פי ההערכות, מלאי הנפט ירדו בשבוע החולף ב-1.1 מיליון חביות.

טבע  ריכזה עניין לאחר שאמש דיווחה בארקשיר האת'ווי כי הגדילה את החזקותיה בטבע לכ-4% מההון של החברה. מדובר בהחזקה משמעותית עבור טבע, שמצטרפת לאמירות של בכירי החברה בכנס משקיעים שערכה השבוע. בכנס המשקיעים אמרו בכירי החברה כי הם מרגישים על קרקע יציבה בכל הנוגע להיקפי החוב של החברה.

פייסבוק  ריכזה עניין לאחר שאמש דיווחה החברה כי מחקה 500 מיליון חשבונות שנחשבים לחשבונות מזויפים, וזאת מתוך 2.19 מיליארד חשבונות פעילים מדי חודש (נכון לתום הרבעון הראשון של השנה). נתוני המחיקה של החשבונות המזויפים בפייסבוק חשובים משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא הטיפול האפקטיבי של החברה בכל תחום השמירה על הפרטיות ואמינות הרשת. הנתון השני (שעשוי להשפיע על המודלים שמחשבים באמצעותם את שווי החברה) הוא הכמות הבלתי נתפסת של החשבונות המזויפים מתוך סך הכל החשבונות הפעילים. בהנחה שפייסבוק מחקה את כל החשבונות המזויפים (והיא לא), הרי שכמעט 20% מכלל החשבונות הפעילים מידי חודש הם מזויפים, וזו בעיה.

מייסיס - ענקית הקמעונאות מייסיס הרוויחה 48 סנט למניה במחזור של 5.5 מיליארד דולר והאנליסטים צפו רווח למניה של 35 סנט ומחזור מכירות של 5.4 מיליארד דולר. צמיחה אורגנית של מכירות עמדה על 3.9% - מעל צפי האנליסטים לעלייה של 3%. כמו כן החברה העלתה את התחזית לשנת 2018 והיא כעת צופה שהרווח למניה יעמוד על בין 3.75 דולר ל-3.95 דולר מבחזור מכירות כולל של 24.6 מיליארד דולר עד 25 מיליארד דולר.