אושרה תוכנית ל-2,100 יחידות דיור בבני-ברק

לאחר שבית המשפט הפקיע את הקרקעות בבני-ברק מיורשי סמי שמעון ומיכין-חקל, אישרה הותמ"ל מתחם עם 2,100 יח"ד • רמ"י: התוכנית תאפשר מתן מענה לאוכלוסייה החרדית באזורי הביקוש

רח' בר כוכבא בבני ברק. "מובלעת" של מגורים בלב אזור תעסוקה / צילום: תמר מצפי
רח' בר כוכבא בבני ברק. "מובלעת" של מגורים בלב אזור תעסוקה / צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר פסק הדין שהותיר את קרקעות יכין חק"ל בבעלות המדינה, ודחיית הדרישה של יורשי סמי שמעון להעביר את הקרקע לבעלותם, אישרה הותמ"ל תוכנית לפיתוח צפון העיר בני-ברק. על פי התוכנית, שונה יעוד הקרקע מתעסוקה למגורים, בשל המחסור החמור ביחידות דיור הקיים בעיר מהצפופות בארץ. מדובר באחת התוכנית החשובות עבור האוכלוסיה החרדית בישראל.

השכונה החדשה שתהיה בצביון דתי, בהתאם להחלטת ממשלה, ממוקמת מצפון לשטח העירוני הבנוי של בני-ברק ולדרך אם המושבות, מזרחית לכביש 4, דרומית לנחל הירקון. היא קודמה בשיתוף פעולה בין המדינה לבין עיריית בני-ברק, והותאמה לצורכי המגזר הדתי, החל מגיבוש הפרוגרמה לשטחי ציבור, התאמת הגובה הנדרש, התאמת גודל הדירות וחזית הבניינים.

התוכנית, הממוקמת בסמוך לתחנות רכבת - תחנת בני-ברק של רכבת ישראל, ותחנת הרכבת הקלה העתידית, תכלול 2100 דירות בשטח ממוצע של 90 מ"ר לדירה, כאשר 20% מהדירות בתוכנית יהיו דירות קטנות . לצד המגורים, מציעה התוכנית שטחי תעסוקה ומסחר מניבים, ומתוכנן בה רצף בין שכונת המגורים לפארק הירקון, שיכלול גם גשר הולכי רגל- גשר הרלינג.

התוכנית, שנערכה על ידי האדריכל אלי פירשט, קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל מסר כי "מדובר בתוכנית בלב אזור הביקוש המאפשרת מתן מענה לאוכלוסייה החרדית המבקשת לשפר דיור או אוכלוסייה חדשה המבקשת להשתכן בעיר. התוכנית מותאמת לצרכי המגזר והעיר וזכתה לשיתוף פעולה מבורך ותמיכה גדולה מראש העיר בני-ברק".