קווליטסט הישראלית רוכשת את החטיבה המתחרה של Orasi

העסקה מוערכת ב-35 מיליון דולר • נפח הפעילות השנתי של קווליטסט הוא כ-240 מיליון דולר, ובחברה צופים לגדול לנפח של כ-400 עד 500 מיליון דולר

איל זילברמן / צילום: שי אוקנין
איל זילברמן / צילום: שי אוקנין

קווליטסט (QualiTest) הישראלית, הנחשבת לחברת בדיקות התוכנה הגדולה בעולם, רוכשת את חטיבת בדיקות התכנה של החברה האמריקאית Orasi. סכום הרכישה מוערך על ידי גורמים המקורבים לעסקה ב- 35 מיליון שקל.

נפח הפעילות השנתי של קווליטסט הוא כ-240 מיליון דולר, ובחברה צופים לגדול לנפח של כ-400 עד 500 מיליון ב-2020, אמר אייל זילברמן, מנכ"ל קווליטסט העולמית. "הפעילות שלה בתחום הבדיקות מגלגלת בין 30 ל-40 מיליון דולר בשנה. למעשה יש לאורסי שני קווים עסקיים. הם מפיצי ה-HP הכי גדולים בארה"ב, והפעילות השנייה שלהם היא שירותי הבדיקות שאותה רכשנו. הרכישה שמה אותנו בטופ 5, של חברות השירותים בתחום הבדיקות בארה"ב". מחלקת הבדיקות תשמור על המבנה שלה, ותעבור לבעלות קוואליטסט, על 300 עובדיה, ולמעלה ממאה לקוחות.

זילברמן סיפר כי בשנה שעברה החברה קיבלה החלטה אסטרטגית להתרחב, בין היתר באמצעות דגש על רכישות ומיזוגים: "בתחילת שנה הערכנו את הפעילות שלנו באמצעות אנליסט, והערכנו את מצב השוק. הבנו שנהיינו רשמית חברת בדיקות התוכנה הגדולה בעולם. גיבשנו את אסטרטגיית החברה על מנת להוביל את שוק הבדיקות העולמי, שוק של מעל 16 מיליארד דולר בשנה". שוק הבדיקות כולל גם חברות בדיקת תוכנה, גם חברות שירותי בדיקות וגם חברות בדיקה כלליות. לדברי זילברמן, הנתח של קווליטסט הוא 12% משוק בדיקות התכנה העולמי, ו-1.2% משוק הבדיקות העולמי. "אנחנו מעוניינים להוביל את שניהם".

לשם כך, אומר זילברמן, "הכנו תכנית גידול עולמית שכוללת גם גידול אורגני, ובמקביל אנחנו משקיעים די הרבה מאמצים במיזוגים ורכישות. למעשה הקמנו גוף שלם שמתעסק רק בזה. זה כיוון נדיר יחסית בשוק הישראלי. והכוונה שלנו היא לעשות את מה שצ'ק פוינט עשתה בעולם הסייבר ואת מה שטבע עשתה בעולם התרופות".

בעקבות ההחלטה האסטרטגית, קווליטסט רכשה שלוש חברות במהלך 2017. שתיים מהן חברות אנגליות. בנוסף, קווליטסט רכשה את חברת Pytheus האמריקאית בפברואר האחרון. סכומי הרכישות לא פורסמו, אך זילברמן סיפר שהרכישה שנחשפה היום היא הראשונה שנעשתה בסכום גבוה מ-10 מיליון דולר. לפני הרכישה, נפח הפעילות של קווליטס בארהב עמד על כ-70 מיליון דולר, וכעת הוא צפוי לגדול משמעותית.

עד כה, הנתח של ישראל הפעילו תהחברה עמד על כ-40%, וכעת הוא צפוי להצטמצם. עם זאאת, זילברמן טוען שהשוק הישראלי ישאר משמעותי בפעילות החברה בעתיד: "הנכס הכי גדול שלנו זה הבסיס שלנו בישראל. כאן אנחנו קרובים מאוד לכל עולם הטכנולוגיה וישראל בד"כ מעודכנת ראשונה, או שנייה אחרי ארה"ב, בכל טרנד שקיים בעולם. לדוגמה אנחנו החברה היחידה בעולם שפיתחה פרקטיקה כוללת לבדיקה של מערוכת AI. עשינו את זה כי אנחנו עובדים עם הגופים הגדולים בעולם בתחום הזה, שהרבה מהם, מרכזי הפיתוח שלהם נמצאים בישראל".

תעודת זהות לחברה:

הקמה: 1997

רכישות: כ-10, הראשונה ב-2006.

עובדים: 3800, מתוכם 1400 בישראל

לחברה 11 סניפים בישראל, ומטה החברה ממוקם בפתח תקווה

הכנסות: 240 מיליון דולר.