אסטרהזניקה חתמה על מזכר הבנות להשקעה בישראל

משרד הכלכלה ורשות החדשנות חתמו על הסכם מול חברת התרופות הבריטית, לפיו החברה תשקיע בתחומי הביוטק והבריאות הדיגיטלית בישראל • נחתם הסכם גם בין מרכז הטכנולוגיה בריטניה ישראל ל-NHSA

אלי כהן / צילום: איל יצהר
אלי כהן / צילום: איל יצהר

שני שיתופי-פעולה בין גורמים ממשלתיים לבין סקטור הביומד הישראלי הוכרזו אתמול בכנס Mixiii Biomed 2018 הנערך השבוע בתל-אביב.

משרד הכלכלה ורשות החדשנות חתמו על מזכר הבנות מול חברת התרופות הבינלאומית AstraZeneca (אסטרהזניקה). במסגרת המזכר, החברה הבריטית תתחייב להשקיע בתחומי הביוטק והבריאות הדיגיטלית בישראל, על ידי הגברת שיתופי-הפעולה עם גורמי תעשייה, אקדמיה וממשל בארץ.

שר הכלכלה אלי כהן מסר כי: "אסטרהזניקה היא חברה רב-לאומית אשר מצטרפת למעל 300 חברות המבצעות מחקר ופיתוח ומשקיעות בישראל. ישראל היא מוקד עלייה לרגל של חברות רב לאומיות ואין ספק כי הרחבת ההשקעות בארץ תורמת לשוק העבודה בארץ בכלל ומשפרת את התחרותיות בשוק הביומד בפרט".

ד"ר עמי אפלבאום, המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה ויו"ר רשות החדשנות, אמר כי "העניין הרב וההחלטה של חברות רב לאומיות להשקיע בתעשיות הטכנולוגיה והביומד בישראל הוא תעודת כבוד לעשייה וליכולות שלנו. אני מברך את כל העוסקים במלאכה ומשוכנע שהודות לשיתוף-הפעולה נביא להישגים שיקדמו את נושא הבריאות בעולם כולו".

מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, הילה ניסני מסרה: "מזכר הכוונות הוא אבן דרך במחויבות של חברת אסטרהזניקה להשקיע ולקדם את תחום הבריאות בישראל ואנו גאים לחתום עליו. כבר בימים אלו, החברה מקיימת סדרת פגישות עם חברות סטארט-אפ ומיזמים טכנולוגיים על מנת לבחון השקעות ושיתופי-פעולה מחקריים".

מרכז הטכנולוגיה בריטניה ישראל יסייע ל-NHSA לעשות שת"פ עם חברות ישראליות 

שיתוף-פעולה נוסף הוא בין מרכז הטכנולוגיה בריטניה ישראל (UK Israel Tech Hub), שהוקם בשגרירות בריטניה בארץ במטרה ליצור שיתופי-פעולה טכנולוגיים בין שתי המדינות, והוא ישתף פעולה עם NHSA) Northern Health Science Alliance), ארגון המקשר בין חברות וארגונים לבין תשתית המחקר הרפואי ומערכת הבריאות באזור צפון אנגליה. ארגון NHSA כולל 15 מיליון מטופלים בשמונה ערים מרכזיות, בהן מנצ'סטר, ליברפול, לידס וניוקאסל.

במסגרת ההסכם, יסייע מרכז הטכנולוגיה בריטניה ישראל ל-NHSA לזהות חברות רפואה וטכנולוגיה ישראליות שרוצות להרחיב את עסקיהן לצפון אנגליה, והזדמנויות לשיתוף-פעולה ושיתוף ידע בין החברות ישראליות מענף הבריאות, לבין מערכת הבריאות הציבורית בצפון אנגליה. ה-NHSA יתמוך באותן חברות ישראליות, יקשר בינן לבין מומחי בריאות ותכניות מימון ויסייע להן להשתלב במערכת הבריאות הציבורית באזור זה.

בריטניה ידועה במערכת הבריאות הציבורית הטובה שלה, המאגדת (כמו בישראל) את התשלום עבור בריאות ואת מתן שירותי הבריאות במקום אחד, כך שהיא מציעה תהליך הטמעה מהיר יחסית של טכנולוגיות חדשות כאשר היא מכירה בחשיבותן וכן כולל מערכת בריאות זו מידע רב ומרוכז על מטופליה. לכן עשוי הסכם זה להיות מעניין במיוחד עבור חברות הביומד הישראליות.