פייסבוק לא תנהל משא-ומתן עם טרוריסטים - היא תמחק אותם

דוח חדש של הרשת החברתית חושף כי היא הסירה כמעט 2 מיליון פוסטים טרוריסטיים ברבעון הראשון ומעל מיליארד חשבונות מזויפים בחצי שנה

facebook / צילום: שאטרסטוק
facebook / צילום: שאטרסטוק

כמות הפוסטים בעלי התוכן הטרוריסטי בפייסבוק עלתה ב-73% השנה - כך עולה מדוח ראשון מסוגו שהרשת החברתית פרסמה העוסק בבקרת התוכן הפנימית בפייסבוק ואכיפת מדיניות הקהילה.

החברה פעלה לדבריה נגד 1.9 מיליון פוסטים של אל קעידה ודאע"ש ברבעון הראשון של השנה, לעומת 1.1 מיליון פוסטים מסוג זה נגדם נדרשה לפעול ברבעון האחרון של 2017. הפעולות כללו הסרת פוסטים והשעיית או החרמת פרופילים. האכיפה המוגברת התאפשרה, לדברי החברה, בזכות שימוש נרחב יותר בכלי למידת מכונה שזיהו תמונות בעלות תוכן טרוריסטי, ללא התערבות אנושית.

בנוסף, החברה הסירה 583 מיליון פרופילים מזויפים לדבריה ברבעון הראשון של השנה, ירידה מהסרה של 694 מיליון ברבעון הקודם - יחד מדובר בהסרה של מעל מיליארד חשבונות בחצי שנה. זהו נתון מפתיע וגבוה במיוחד בהתחשב בכך שמספר המשתמשים הפעילים החודשיים בפלטפורמה עמד על 2.2 מיליארד בסוף הרבעון הראשון, לפי החברה.

עוד תואר בדוח כי החברה פעלה נגד 2.5 מיליון פוסטים שהפרו את כלליה הנוגעים להסתה ודברי שטנה (Hate speech), עלייה של 56% מהרבעון הקודם. פייסבוק פעלה נגד 3.4 מיליון פוסטים שהכילו אלימות גרפית, עלייה מ-1.2 מיליון פוסטים ברבעון הקודם. נכתב בדוח כי העלייה בפוסטים מסוג זה ככל הנראה קרתה בהתאמה להסלמה בסוריה.

החברה פעלה נגד 21 מיליון פוסטים שהכילו עירום או מין, ללא שינוי ניכר מהרבעון הקודם. בנוסף, החברה פעלה נגד 837 מיליון פוסטים שהכילו ספאם, עלייה של 15% מהרבעון הקודם.

פייסבוק מתכננת להוציא דוח מסוג זה פעמיים בשנה מתוך מאמץ לשקיפות מוגברת. הדוח יוצא כחודש אחרי שפייסבוק חשפה לראשונה את מדיניות הקהילה שלה, שמסבירה מהם הכללים המדויקים לפוסטים שמותר ואסור לפרסם בפלטפורמה ומהווה מדריך לבודקי התוכן שלה.