גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האחים יעקב ומיכה הוניגמן ייפרדו מהווילות בהרצליה פיתוח

במסגרת הסכם דיוני עם המנהל המיוחד לניהול נכסיהם ועם בנק מזרחי-טפחות, התחייבו האחים לפנות את בתיהם, הבנויים על חלקה אחת בהרצליה פיתוח והמוערכים בכ-33.5 מיליון שקל ● המנהל המיוחד: "מימוש בתי המגורים עפ"י שוויים המלא יוביל להחזר כספי רב יותר לנושים"

הבית של האחים יעקב ומיכה הוניגמן / צילום: שלומי יוסף
הבית של האחים יעקב ומיכה הוניגמן / צילום: שלומי יוסף

בצל קריסת רשת האופנה הוניגמן ונוכח היקף חובותיהם העצום (כ-240 מיליון שקל) - צפויים האחים יעקב ומיכה הוניגמן ונשותיהם דבורה וענת הוניגמן להיפרד מהווילות המפוארות בהרצליה פיתוח.

ההודעה על עזיבת הבתים מגיעה במסגרת הליכי פשיטת הרגל המתנהלים נגד האחים יעקב ומיכה הוניגמן, בעלי השליטה ברשת האופנה הוניגמן. רק השבוע הודיע השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הדן בכלל ההליכים הנוגעים לרשת האופנה ולאחים הוניגמן - על כישלון הליכי ההבראה של החברה והעברתה להליך פירוק.

הבקשה שהוגשה היום (ג') וכפופה לאישור השופט ברנר, מתייחסת למימוש המשכנתא שנרשמה לטובת בנק מזרחי-טפחות על שתי הווילות של המשפחה הבנויות על חלקה אחת ברחוב המעפילים 16 בהרצליה פיתוח, ששוויים, לפי חוות-דעת שמאית שניתנה לבנק, הוא 33.5 מיליון שקל.

פינוי תוך 90 יום מהמכירה

לפי גורמים המעורים בתיק, הבקשה לאישור ההסדר הדיוני, הוגשה לאחר שהליכי ההוצאה לפועל שנקט הבנק לביצוע שטר המשכנתא, נתקלו בהתנגדות עזה, בין השאר, מצד רעיותיהן של האחים - דבורה וענת הוניגמן - שהעלו טענות רבות ביחס לתוקפה.

לאור אותה התנגדות וכן לאור דרישת המנהל המיוחד עו"ד נדב לב כי הליך המימוש של הנכסים ייעשה במסגרת הליך פשיטת הרגל ולא בלשכת ההוצאה לפועל, בין השאר לאור החיסכון האפשרי לקופת פשיטת הרגל, הודיעו היום הצדדים להליך פשיטת הרגל - ובכלל אלה המנהל המיוחד, בנק מזרחי-טפחות, האחים הוניגמן ונשותיהם - על סגירת תיק ההוצאה לפועל שנפתח על-ידי הבנק.

עוד הודיעו הצדדים כי הם הגיעו להסכמה בנוגע לפינוי הבתים, במסגרתה התחייבו האחים הוניגמן ורעיותיהם לפנות את בתיהם מכל חפץ ואדם עד 90 ימים ממועד אישור מכירת בתי המגורים או איזה מהם על-ידי בית המשפט. לפי המפורט בהסדר, מי שימונו כבעלי תפקיד במשותף לצורך המימוש הם עו"ד לב ובא-כוח הבנק, עו"ד אורי גאון.

המשכנתא הרשומה לטובת הבנק, שנרשמה בחודש ינואר השנה (כחודש בלבד לפני כניסת הרשת להליכי הבראה כושלים, שהסתיימו בהעברתה להליך פירוק), מוגבלת לסך של 20 מיליון שקל, כאשר לטענת הבנק, חובם של האחים כלפיו עומד על כ-17 מיליון שקל.

בהקשר זה יצוין כי חרף האידיליה לכאורה שקיימת בין הצדדים בהסדר הדיוני, אין בהסדר כדי לפתור את הטענות הרבות שעלו, בין היתר, לגבי תוקף המשכנתא וגובה החוב המובטח במשכנתא. בנושא זה נטען נגד הבנק, בין השאר, כי הוא אינו נהנה מנשייה במעמד שעבוד ראשון (כנטען על-ידו). זאת, לטענת המנהל המיוחד, מהסיבה שהבנק כפוף לחוב מס ערך מוסף בסך 3 מיליון שקל, בגינו נרשמו על בתי המגורים של האחים הערות לטובת רשות המסים עוד בחודש מארס 2017.

בנוסף ההסדר אינו פותר טענות שונות שהועלו על-ידי נשותיהם של האחים הוניגמן ובהן, בין היתר, טענות לדיירות מוגנת בבתים (טענות עליהן חולקים הבנק והמנהל המיוחד), כאשר לאחר מכירת הבתים, יידרש בית המשפט להכריע האם יש לראות בדבורה וענת הוניגמן כדיירות מוגנות. להחלטתו של בית המשפט בעניין זה, ישנן השלכות לא מבוטלות על הסכום שייכנס בסופו של דבר לקופת פשיטת הרגל, שבימים אלה עמל המנהל המיוחד בתיק על מילויה ככל שניתן, בין השאר בניסיונות לממש חפצי אומנות שבבעלות האחים.

"רגע לא קל לשני האחים"

המנהל המיוחד, עו"ד נדב לב, מסר בתגובה: "אני שמח שבנק מזרחי-טפחות הסכים לדרישתי להפסיק לאלתר את הליך ההוצאה לפועל. החיסכון המשמעותי בעלות שכר הטרחה בהליך פשיטת הרגל לעומת שכר-הטרחה במכירת הנכסים בהליך הוצאה לפועל, לצד מימוש בתי המגורים על-פי שוויים המלא ולא לשם כיסוי חוב המשכנתא בלבד, יוביל בסופו של יום להחזר כספי רב יותר לכלל הנושים. זוהי המטרה המרכזית שחייבת לעמוד לנגד עיניו של כל בעל תפקיד הממונה על-ידי בית המשפט".

עורך דינם של האחים שאול קוטלר מסר בתגובה: "רגע לא קל לשני אחים שהקימו מפעל חיים שנתן פרנסה לאלפי עובדים לאורך שנים והיום נמצאים גם בהליך של פשיטת רגל. הם נקטו את הצעד האחראי והנכון".

עורכי הדיו אלון קזיוף וגדעון אורבך, המייצגים את ענת הוניגמן, מסרו בתגובה: "ענת הוניגמן מברכת על ההסדר הדיוני, אשר יביא לכך כי המחלוקת המשפטית שבין הצדדים, ועמה הטענות כבדות-המשקל שיש לה נגד בנק מזרחי, יידונו באורח מסודר ובהליך מאוחד והולם. זאת, כאשר לצד בירור המחלוקת, הרי שההסדר הדיוני מביא את כל הצדדים לפעול באורח ראוי למען האינטרס המשותף של כולם - הליך מכר מסודר של הבתים ומקסום התמורה שתתקבל בעדם, כאשר המחלוקת על אורח חלוקת התמורה בין הצדדים השונים, לרבות גבות הוניגמן, תתברר בהמשך באורח מכובד והולם, בלא מחטפים ותחת 'קורת-גג משפטית אחת'".

עו"ד ליאור דגן, המייצג את דבורה הוניגמן, מסר בתגובה: "ההסדר הדיוני נועד מצד אחד לאפשר מימוש של בית המגורים תוך מקסום התמורה, ומצד שני לשמור על מלוא טענותיה וזכויותיה של דבורה הוניגמן (כבעלים רשום של מחצית מבית המגורים). הכרעת בית המשפט בטענותיה וזכויותיה תשפיע על אופן חלוקת התמורות".

עו"ד אורי גאון, בא-כוח מזרחי-טפחות, מסר בתגובה: "ההסדר הדיוני הזה מקדם את האינטרס של הבנק ויתר הנושים, בכך שיש הליך מכירה באופן מיידי, תוך התחייבות לפינוי מרגע שאושרה המכירה, ואגב כך שהטענות של כל הצדדים, כולל הבנק, תישמענה ותוכרענה על-ידי בית המשפט"

הבאים בתור: הערכת שווי לכ-30 חפצי אמנות בבעלות האחים

לאחר שחלקים מרשת האופנה נמכרו בעבור נזיד עדשים לרשת קיווי ולקבוצת רוכשים נוספת, נראה כי המנהל המיוחד, עו"ד נדב לב, מצא מקורות יצירתיים נוספים לצורך מילוי קופת פשיטת הרגל. בכל הנוגע לאחד מהם, הגיש עו"ד לב בקשה לבת המשפט המחוזי, במסגרתה ביקש את אישורו להעביר בין 20 ל-30 חפצי אמנות הנמצאים בבעלות משפחת הוניגמן להערכת שוויים של אלה.

הבקשה, הוגשה בהסכמת האחים הוניגמן, והיא מתייחסת בעיקר לתמונות, שחלקן מקוריות.

לפי המפורט בבקשה, מתבקש השופט ברנר לאשר את הצעת גלריית "תירוש", המתמחה בהערכת שווי של חפצי אומנות ומכירתם, לפיה היא תעריך את חפצי האמנות של האחים ללא עלות, כאשר אם תיערך מכירה פומבית ביחס לאלה, תקבל הגלריה עמלת מכירה בסך 16% בצירוף מע"מ.

עוד כתבות

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד - אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

שאול גולדשטיין מנכ''ל חברת נגה - ניהול מערכת החשמל / צילום: ענבל מרמרי

הקץ להפסקות חשמל? זה הפתרון של המדינה

חברת נגה העבירה את תוכניתה לאגירת כ-2,500 מגה־וואט במתקנים ברחבי הארץ ● המהלך מאפשר לשמור הספק שלא נצרך ולהזרימו בעת הצורך

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, והרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ● מדור חדש

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 קופץ ב-1% ות"א 90 עולה ב-0.5% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

יאיר לפיד, יש עתיד / צילום: כדיה לוי

האם עסקת שליט בוצעה זמן לא רב לפני הבחירות לכנסת?

יש קשר בין עסקת גלעד שליט מ־2011 לבחירות שהתקיימו ב־2013? אנחנו לא מצאנו כזה ● המשרוקית של גלובס

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?