קמהדע מאשררת תחזית הכנסות של 116-120 מיליון דולר ל-2018

המנכ"ל עמיר לונדון: "חלק משמעותי מההכנסות שלנו ברבעון הראשון נבעו מהמוצר החדש לכלבת"

חברת התרופות קמהדע   פרסמה היום (ג') את הדוח שלה לרבעון הראשון של 2018, ממנו עולה כי ההכנסות ממשיכות לעלות, כצפוי, בזכות הסכם השיווק שלה עם שייר למכירת המוצר גלסיה בעירוי לטיפול בחולי אמפיזמה תורשתית, וכן נרשמו הכנסות ראשונות מן המוצר החדש של החברה לטיפול בכלבת.

בעקבות העמידה ביעדים מאשררת החברה את התחזיות לשנת 2018, להכנסות של 116-120 מיליון דולר, המהוות צמיחה של 13%-17% לעומת השנה שעברה. ב-2017 עמדה החברה בתחזיות שלה, אף שנתפסו בשוק כשאפתניות יחסית, ורשמה הכנסות של 102.8 מיליון דולר. מניית קמהדע ירדה ב-38% בשנה האחרונה ושווי החברה 670 מיליון שקל.

בינתיים ברבעון הראשון של 2018 רשמה החברה, המנוהלת על-ידי עמיר לונדון, הכנסות של 17.4 מיליון דולר, ובקצב רבעוני ממוצע כזה היא לא תוכל לעמוד בתחזיות. לונדון הרגיע בדבריו בעקבות הדוח, כי כפי שהיה בשנה שעברה, הרי גם השנה המכירות בתחילת השנה הן נמוכות יחסית, ובאמצע-סוף השנה מדביקה החברה את הפער. כמו כן, המוצר החדש לכלבת אמור לתרום חלק גדול יותר מן ההכנסות, ככל שהשקתו תתקדם. לדברי לונדון, חלק משמעותי מן ההכנסות ברבעון הראשון אכן נבע מן המוצר לכלבת.

עוד מציין לונדון כי המוצר לכלבת הוא המוצר הרווחי ביותר בפורטפוליו של קמהדע. בין היתר בזכותו, הוא אומר, רשמה החברה רווח של 1.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת הפסד של כ-4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לונדון מזהיר כי "הרווחיות לא צפויה להישאר ברמה זו במהלך יתר 2018, עם שינוי תמהיל המכירות". החברה מצפה לעלייה במכירות גלסיה (המוצר לאמפיזמה), המאופיינות כאמור בעונתיות, והרווחיות היחסית עליהן נמוכה יותר. שיעור הרווח הגולמי עמד על 40% ברבעון הנוכחי, לעומת 20% ברבעון המקביל (22% במגזר מוצרי הערך המוסף שכלל אז רק את גלסיה).

המוצר לכלבת מופץ בארה"ב על-ידי חברת קדריון האמריקאית, וכן הוזמן על-ידי ארגון בריאות עולמי ששמו לא פורסם, במסגרת עסקה שהיקפה הכולל אמור לעמוד על 13 מיליון דולר בשלוש שנים (עד 2020). קמהדע אינה מפרטת את החלוקה המדויקת בהכנסות בין המוצר לאמפיזמה לבין המוצר לכלבת, אולם היא מציינת כי שניהם ביחד הניבו לה 12.2 מיליון דולר, ואילו 5.2 מיליון דולר נבעו מהכנסות המוצרים בעלי ערך מוסף נמוך, המופצים בישראל (5.2 מיליון דולר, צמיחה של 4%).

לקמהדע מזומנים בקופה בהיקף של 48 מיליון דולר, ועננה אחת המרחפת על הפעילות העסקית הטובה - עתידו של המוצר לטיפול באמפיזמה הניתן בשאיפה (ולא בעירוי). קמהדע מאמינה מאוד במוצר, אולם הוא נדחה על-ידי רשות התרופות האירופית, לאחר שלא עמד ביעד העיקרי של ניסוי קליני שנערך בו, והמפיצה המיועדת למוצר ביטלה את הסכם ההפצה.