אחרי הניסוי המוצלח: אייסקיור ניצלה העליות להנפקה לציבור

ניסוי שערכה החברה, שהראה תוצאות טובות, העלה את מחיר המניה בכ-300% • החברה גייסה 9.2 מיליון שקל במחיר של 1.1 שקלים למניה

חברת הביומד  אייסקיור  ניצלה את העליות החריגות במניה בשבוע האחרון, בעקבות תוצאות חיוביות בניסוי קליני שנערך במוצר החברה לטיפול בסרטן השד, כדי לבצע הנפקה לציבור וגייסה 9.2 מיליון שקל. ההנפקה הוצעה במחיר של 1.1 שקל למניה, דיסקאונט של 32% על מחיר המניה בבוקר פרסום תשקיף המדף שלשום, אך גבוה ב-150% ממחיר המניה בשבוע שעבר, ערב פרסום תוצאות הניסוי. להנפקה התקבלו ביקושי יתר והמחיר עלה ל-1.6 שקל למניה. בעקבות הנפקה ירדה אתמול מניית החברה 18% והיא נסחרת במחיר נמוך ב-15% ממחיר ההנפקה, המגלם לחברה שווי של 128 מיליון שקל.

הניסוי שערכה אייסקיור ובעקבותיו עלתה מניית החברה כ-300%, הראה בכ-146 מטופלות כי ניתן להסיר גם גידולים קטנים ממאירים בשיטת ההקפאה של החברה, וכי המטופלות מרוצות מן התוצאה הקוסמטית של הטיפול, חוזרות הביתה זמן קצר לאחר הניתוח והתוצאה הקלינית טובה מן הבחינה שאין הישנות של הגידול. החברה כבר הראתה תוצאות דומות מבחינת שביעות רצון והתאוששות בגידולים שפירים בגודל דומה, אך לא הצליחה לשווק את המוצר בארה"ב משום שמערכת הבריאות לא מיהרה לשפות הסרה של גידולים שפירים.

בעל השליטה באייסקיור הוא לי היקסנג הסיני, שרכש את השליטה בחברה לפני כשלוש שנים -  60% מההון תמורת 5 מיליון דולר. לפני כשנה, כשהחברה נסחרה לפי שווי של כ-24 מיליון שקל, הודיע היקסנג על כוונתו לבצע הצעת רכש בחברה במחיר גבוה פי 2 ממחירה אז, אולם, הצעה זו לא התקבלה על ידי המשקיעים. בסופו של דבר הלווה היקסנג 500 אלף דולר לחברה בריבית אג"ח ארה"ב כדי להמשיך לקיימה, ולאחר מכן בוצעה הנפקת זכויות בה הגדיל את חלקו ל-67%. מנכ"ל החברה הוא אייל שמיר, בעבר מעדשות חניתה ויו"ר החברה הוא מירון מן.

אייסקיור כבר "עלתה מן האוב" פעם אחת: באמצע 2013, כשעוד התמקדה בתחום הגידולים השפירים, היא הודיעה על קבלת כיסוי ביטוחי מחברה פרטית אחת בארה"ב וכן על השקעה של כ-600 אלף דולר מקבוצת אנשי עסקים ישראלים שביקשו להפיץ את מוצרי ברוסיה. בעקבות זאת המניה עלתה 300% ביומיים, החברה גייסה עוד 8 מיליון שקל וצללה בחזרה לשוויים המקוריים, אולם הגיוס ההוא העביר אותה שנתיים קשות ואפשר לה לשרוד עד ההשקעה של היקסנג.