בלוקצ'יין כריה השלימה רכישת שני נכסים בקוויבק ב-3.8 מ' ד'

הנכסים נרכשו לצורך הקמת חווה נוספת לכריית מטבעות דיגיטליים • מניית החברה זינקה הבוקר ב-9%, אחרי שאיבדה כ-50% משוויה בחודש האחרון

ווס פולפורד, המנכ"ל החדש של בקבון, שותפתה של בלוקצ'יין כריה
ווס פולפורד, המנכ"ל החדש של בקבון, שותפתה של בלוקצ'יין כריה

חברת בלוקצ'יין כריה  דיווחה הבוקר (א') כי חברת בקבון הוסטינג סולושנס הקנדית, שעימה השלימה באחרונה שלב ראשון של מיזוג, השלימה כעת רכישה של שני נכסים, שישמשו את חוות הכרייה של מטבעות דיגיטליים, שהיא מתכוונת להקים באזור העיר שרברוק (Sherbrooke) שבמחוז קוויבק הקנדי. הנכסים נרכשו תמורת סכום כולל של 4.75 מיליון דולר קנדי (כ-3.8 מיליון דולר ארה"ב).

בקבון כבר מפעילה כיום ארבע חוות כרייה בקוויבק, תחת השם המסחרי Bitfarms. בהודעת החברה היום, שעליה חתום יו"ר בלוקצ'יין כריה, ניקולס בונטה, נמסר כי תמורת הרכישה של שני הנכסים "מומנה מתזרים המזומנים מפעילות שוטפת של Bitfarms".

Bitfarms מספקת באמצעות החוות שלה בקוויבק כוח מחשוב לכריית מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין, ביטקוין קאש, את'ריום, לייטקוין ודאש, ומרוויחה עמלות מכל אחת מרשתות המטבעות תמורת הכרייה, המתבצעת בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, שמאפשרת לעבד עסקאות קריפטו ולאבטח אותן. ביטקוין, המטבע המוביל בשוויו בשוק הקריפטו, נסחר הבוקר במחיר של כ-8,400 דולר - נמוך ב-58% מהשיא של כ-20 אלף דולר, שבו נסחר באמצע דצמבר 2017.

במהלך המסחר הבוקר בבורסה בתל-אביב עלתה מניית בלוקצ'יין כריה בכ-9%, אחרי שנפלה בכ-50% בחודש האחרון. מתחילת השנה איבדה המניה 53%, וכיום היא משקפת לחברה שווי שוק של כ-572 מיליון שקל.

מניית בלוקצ'יין
 מניית בלוקצ'יין

בסוף אפריל דיווחה החברה, כפי שפורסם ב"גלובס", על ביטולו של גיוס אג"ח להמרה שחברת בקבון הייתה אמורה להתחיל כבר במארס. בעלי המניות העיקריים בבלוקצ'יין כריה כיום הם היו"ר בונטה (כ-28% מהמניות), מנהל האסטרטגיה והדירקטור אמיליאנו גרוצקי (כ-30%) ורועי סבג (כ-23%), מייסד החברה ולשעבר בעל השליטה בה, שבחודש שעבר חדל לכהן כמנכ"ל החברה וגם פרש מהדירקטוריון שלה. מי שאמור להחליף את סבג בתפקיד המנכ"ל הוא ווס פולפורד, מנכ"ל Bitfarms.

פולפורד מסר היום: "כמובילה בתעשייה, Bitfarms ממשיכה לשמור ולהגדיל את נתח השוק שלה תוך מימון באמצעות תזרים מזומנים מהפעילות הקיימת. יציבות המחירים במטבעות הקריפטוגרפיים שבהם אנו מתמקדים מעודדת, ואנו נרגשים להודיע על המשך ההתרחבות והפיתוח של החברה".