המסחר בת"א הסתיים במגמה חיובית; אבגול ירדה במעל -5%

הדולר חזר להתבסס מתחת לרמת ה-3.6 שקלים • אנרג'יקס וטבע הובילו את מדד 125

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה חיובית לאחר יום תנודתי. באסיה נרשמות עליות שערים, והחוזים על המדדים האמריקאים עולים.

 

לאחר שהתפוגגה המתיחות בין ישראל לאיראן, והשגרירות האמריקאית תעבור היום באופן רשמי לירושלים, נראה כי המשקיעים אופטימיים, והאופטימיות הזו הגיעה גם לבורסה. הדולר, שהתחזק בשבוע שעבר וחצה את רף ה-3.6 שקלים, חזר להתבסס מתחת לרמה הזו.

יש לציין כי בנק ישראל (למרות הכחשותיו והלחצים שמפעיל) סימן את קו ה-3.6 שקלים כקו משמעותי עבורו, ולמרות מאמצים כבירים שלו לשמור על הרמה הזו, זרם הדולרים לישראל ממשיך ללחוץ על הדולר ולהחזיר אותו לרמות הריאליות שתומכות בהמשך הצמיחה.

מניית אבגול  המשיכה לרכז עניין, לאחר שאתמול אושרה חשיפה של אחד העיתונים הכלכליים כי החברה נמכרת לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל.

אתמול התקיים כנס המשקיעים השנתי של אופנהיימר. בכנס נשא דברים מנהל קשרי המשקיעים בישראל של טבע , שאמר כי החברה מרגישה בטוחה עם מצבה הפיננסי, לאחר שהצליחה להוריד את החוב לרמה של 30 מיליארד דולר. צריך לזכור כי טבע אמנם סובלת ממספר רכישות לא טובות, ובראשן רכישת אקטיביס, וכן מתחרות הולכת וגוברת בגזרת הקופקסון, אך מדובר בחברה שעם מהלכים נכונים עשויה לשוב תוך שנים בודדות למעמדה המרכזי בשוק התרופות הבינלאומי.

בסוף השבוע הסתיים מאבק השליטה ב-BGI, שעברה לבעלות חברת המזון טעמן שפועלת בעיקר בשוק החרדי. BGI, נזכיר, שולטת בוילי פוד , למרות שיוסי ויליגר שולט בדירקטוריון החברה.

מדיוונד של כלל ביוטכנו  דיווחה כי קיבלה פנייה נוספת לעסקה אסטרטגית, כאשר לפי ההערכות מדובר בעסקה למכירת המוצר המוביל של החברה שנמצא בימים אלה בניסויים בארה"ב.

מזור רובוטיקה  ריכזה עניין, והמניה סיימה בעליות לאחר ירידות חדות. מזור דיווחה על תוצאות הרבעון, בו חזרה להפסדים של 1.27 מיליון דולר.

קרן ההשקעות במקרקעין ריט 1  פרסמה את דוחותיה הרבעוניים. על פי ההודעה לעיתונות, הוצאות המימון נטו של החברה ברבעון הראשון השנה הסתכמו בכ-11.5 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-6.8 מיליון ש"ח, בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המימון הריאליות, בנטרול השפעת שערוך החכירה ברעננה (הוצאה של כ-2 מיליון ש"ח בתקופה לעומת הכנסה של כ- 3 מיליון ש"ח אשתקד) נותרו ללא שינוי מהותי, וזאת כתוצאה מהמשך מגמת הירידה בעלות החוב המשוקללת של החברה ולמרות הגידול בהיקף החוב של החברה בתקופה במקביל לצמיחה בהיקף תיק הנכסים המניבים. 
ע"פ החלטת הדירקטוריון, יחולק דיבידנד בגין הרבעון הראשון של 2018 בהיקף של כ-27.6 מיליון ש"ח, המשקף דיבידנד למניה בסך של כ- 0.16 ש"ח, עליה של כ- 14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.