הכומר שיישא תפילה בחנוכת השגרירות: היהודים – לגיהינום

הכומר רוברט ג'פרס, תומך טראמפ והמנהיג הרוחני של כנסיה ענקית בטקסאס, אמר בעבר: "היהודים ילכו לגיהינום... העובדה שאתה יהודי לא תצילך" • אבל לפני כמה ימים הוא אמר כי בתפילתו בחנוכת השגרירות הוא יכריז שאלוהים תומך בישראל ויגמול לתומכיה • על האיסלם: "דת שמקדמת פדופיליה, מין עם ילדים"

מיקומה החדש לשגרירות ארה"ב בשכונת ארנונה בירושלים / צילום: אמר אווארד, רויטרס
מיקומה החדש לשגרירות ארה"ב בשכונת ארנונה בירושלים / צילום: אמר אווארד, רויטרס

הכומר האמריקאי רוברט ג'פרס, שיישא היום (ב') תפילה בטקס החנוכה של השגרירות האמריקאית בירושלים, התבטא בעבר בגסות נגד יהודים ומוסלמים, שני הפלחים שמרכיבים את רוב-רובה של אוכלוסיית העיר המאוחדת.

ג'פרס, המנהיג הרוחני של כנסיה בפטיסטית ענקית בדלאס, טקסס, ותומך נלהב של דונלד טראמפ (הוא מוצא טיעונים שאובים מהתנ"ך להצדקת האג'נדה הנשיאותית), השליך בעבר רפש על רוב דתות תבל ואפילו על זרמים נוצריים מחוץ לפלח הפרוטסטנטי (רוב הבפטיסטים מגדירים עצמם פרוטסטנטים).

המגזין הליברלי "מאדר ג'ונס" הביא אתמול כמה דוגמאות להתבטאויות העבר של ג'פרס. את האיסלם, המורמוניזם (זרם נוצרי), ההינדואיזם והבודהיזם הוא הגדיר כ"דתות כופרות, שמקורן בתחתיות השאול". עוד הוא אמר כי "האיסלם היא דת שמקדמת פדופיליה, סקס עם ילדים".

"היהודים הולכים לגיהינום ... עובדת היותך יהודי לא תושיע אותך", הוא אמר בהזדמנות אחרות. ועם זאת, בראיון בפוקס ניוז בשבוע שעבר אמר הכומר כי בתפילה שיישא בתחילת טקס חנוכת השגרירות הוא יזכיר למאזיניו, שאלוהים תומך בישראל ושהוא יגמול לתומכיה.

בפוסטינג באתר של הכנסיה שלו, בדצמבר אשתקד, כתב ג'פרס: "הנשיא דונלד טראמפ הפגין היום מנהיגות אמיתית בהכירו בירושלים כבירה הלגיטימית של ישראל. הנשיא טראמפ הוא מופת למנהיג מודרני עתיר תעוזה, שהגשים משהו שאף נשיא אחר לא היה מוכן לעשות".

"ירושלים היא בירת ישראל, וצריך להכירה בה ככזו", כתב הכומר. "זו עיר דוד ומשכן הבית הראשון והשני... זה המקום שבו ישו, יהודי בעצמו, מוסמר לצלב, והמקום שבו הוא קם לתחייה...".