סופה של הוניגמן: ביהמ"ש הורה על פירוק רשת האופנה

לאחר שמוקדם יותר מינה כמפרקים זמניים את נאמני הרשת, הורה הערב ביהמ"ש על הפסקת הליכי ההבראה של הוניגמן וביטול צו הקפאת ההליכים שניתן לחברה • ביהמ"ש קבע כי אין סיכוי סביר לאישור הסדר נושים

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

לאחר שהניסיונות להבריא את כל חלקיה של רשת האופנה הוניגמן כשלו, הורה לפני זמן קצר ביהמ"ש המחוזי בתל אביב (השופט חגי ברנר), על הפסקת הליכי ההבראה של הרשת וכן על ביטול צו הקפאת ההליכים שניתן לה על ידי ביהמ"ש בחודש פברואר השנה. זאת, החל מהיום (א') בשעה 20:00.

המשמעות, פירוק הרשת שהעסיקה בשיאה למעלה מ-1,000 עובדים החל באופן רשמי. השופט ברנר ציין כי החלטתו באה לאור העובדה שהתבררה לו כי אין כל אפשרות לגבש הסדר נושים ביחס לחובות החברה. לא כל שכן, הסדר נושים שיאושר על ידי בית המשפט. קביעה זו, עולה בקנה אחד עם הודעת נאמני הרשת, בבקשת הפירוק, כי נוכח החובות העצומים שצברה החברה, אין היתכנות להגעה להסדר נושים שיביא לפירעון "ולו חלקי" לנושים הלא מובטחים של החברה.

בהקשר זה נזכיר כי נכון לכתיבת שורות אלה, הוגשו כנגד רשת האופנה שקרסה תביעות חוב בסך של מעל ל-100 מיליון שקל, כאשר חובותיה מוערכים בכ-240 מיליון שקל.

עוד בזמן הליכי ההבראה, נמכרו חלקים מהרשת ובהם, מותג "הוניגמן קידס" ו-TNT לרשת האופנה קיווי ולקבוצת רוכשים נוספת (בהתאמה) בתמורה לסך של כ-8.5 מיליון שקלים, סכום זניח בהשוואה לסכומים עליהם דובר בראשית ההליך, בשעה שהאופטימיות שלטה בנאמני הרשת.

הסכום הפעוט שהתקבל עבור מכירת המותגים שפעם היו נחשבים ליוקרתיים, הביא את ביהמ"ש להביע צער על כך, אין בעל פה במהלך הדיונים בעניינה של הרשת והן בהחלטותיו ביחס לבקשות המכר שהגישו נאמני הרשת. במקביל, נאמני הרשת רו"ח בועז גזית ועוה"ד קרן רייכבך-סגל ופיני יניב, אשר מוקדם יותר היום, הורה ביהמ"ש, על מינויים כמפרקיים זמניים של הרשת, כשלו בניסיונות למכור את מותג הנשים של הרשת, אשר נותר על המדף עד יומו האחרון מבלי שנמכר.

לאור החובות הגדולים שצברה הרשת והיקף תביעות החוב הגדולות שיוגש, נראה שה"חזית" בכל הנוגע לנושי הרשת, עוברת כעת להליכי פשיטות הרגל המתנהלים בעניינם של האחים יעקב ומיכה הוניגמן.

האחים הוניגמן מצויים בימים אלה ב"קרב" לא פשוט, כאשר הם מנסים להימנע מלעזוב את ביתם הפרטי בהרצליה פיתוח המוערך כל אחד מהם בכ-15 מיליון שקל (ביתם של האחים הבנויים בשכנות במגרשים צמודים).

בכל הנוגע לעובדי הרשת, אשר חלקם הגדול נותר החל מהיום ללא מקום עבודה, יכול ותמצא תקווה. ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה, כי באי כוח העובדים עוה"ד אופיר רונן וגלילה ואלון הורנשטיין, קיבלו פניות ממספר חברות אופנה גדולות, המעוניינות לקלוט את אלה מבין עובדי הוניגמן שלא נקלטו במסגרת מכירת המותגים "הוניגמן קידס" ו-TNT. 

רשת אופנה נוספת שקרסה

הוניגמן הייתה אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, בעלת רשת חנויות המונה 137 סניפים ומגוון מותגים, בהם רשת נשים Honigman Women; רשת ילדים Honigman Kids; רשת נשים וילדים משולבת; רשת TNT ורשת העודפים.

הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ו יעקב הוניגמן , המצויים אף הם בהליכי פשיטת רגל ומעסיקה באופן ישיר למעלה מ-1,000 עובדים ובאופן עקיף מאות עובדים נוספים.

בפברואר השנה נכנסה החברה להקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-240 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.