טראמפ בוחן כיצד לאפשר ל-ZTE הסינית לשוב לפעול בארה"ב

נשיא ארה"ב כתב הערב בטוויטר כי "נשיא סין שי ואני עובדים יחד כדי למצוא דרך שבה הם יחזרו לעסקים, ומהר" • בשבוע שעבר דיווחה החברה כי עסקיה העיקריים הוקפאו לאחר שנמצא כי החברה הפרה מגבלות שארה"ב קבעה

בניין ZTE / צילום: רויטרס
בניין ZTE / צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב הערב (א') בטוויטר כי הוא בוחן כיצד לאפשר ל-ZTE הסינית לחזור ולפעול בארה"ב. "נשיא סין שי ואני עובדים יחד כדי למצוא דרך שבה הם יחזרו לעסקים, ומהר", כתב טראמפ, "יותר מדי משרות בסין אבדו. מחלקת המסחר הונחתה להשלים את המהלך הזה".

ZTE מוכרת בעיקר בזכות הסמארטפונים שלה, אך מייצרת גם מודמים ומוצרים נוספים. בשבוע שעבר היא מסרה כי עסקיה העיקריים הוקפאו בשל החרם מצד ארה"ב, במסגרת מסמך שהגישה ZTE בהונג קונג עבור משקיעים בחברה. בחודש שעבר נאסר על חברות אמריקאיות לספק לחברה רכיבים, מוצרים, שירותים ופיתוחים טכנולוגיים, בחרם שהיה אמור להימשך שבע שנים.

החרם הוכרז לאחר שנמצא כי החברה הפרה מגבלות שארה"ב קבעה, מכיוון שלא פיטרה עובדים שהיו מעורבים במכירת מוצרים באיראן וצפון קוריאה ובהם רכיבים אמריקאיים, בניגוד לחוקי ארה"ב. מאז ההודעה עליו פעלה ZTE לבטלו ועמדה בקשרים עם הממשל האמריקאי, וכעת נראה שהדבר נושא פרי.

במסמך שהגישה למשקיעים כתבה ZTE כי "נכון לרגע זה, לחברה יש מספיק מזומן והיא דבקה במחויבויות המסחריות שלה, בכפוף לחוקים ולכללים רגולטוריים", אך ציינה כי היא מתקשה להשיק או למכור מוצרים חדשים בשל החרם.