עובדי נמל אשדוד מתכננים לחדש את השביתה ביום שלישי

עובדי הנמל מבקשים מהסתדרות לחזר לשבות באופן חוקי לאחר הדיון בבית הדין הארצי לעבודה, שנקבע ליום שלישי בשעה 18:00 • ההסתדרות: "נוביל את המו״מ בצורה נחרצת באופן שיבטיח ביטחון לעובדי הנמל. אם המו״מ ייכשל לא נהסס ונפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו

נמל אשדוד / צילום: תמר מצפי
נמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

עובדי נמל אשדוד מבקשים מההסתדרות הכללית, שאליה רובם שייכים, לחזור לשבות באופן חוקי כבר מחרתיים, לאחר הדיון בבית הדין הארצי לעבודה שנקבע ליום שלישי בשעה 18:00. כך, נודע ל"גלובס". מדובר בדיון על ביזיון בית המשפט בעקבות הפרת הצווים של בית הדין הארצי לעבודה המורים על חזרת העובדים לעבודה ואי התייצבותם לדיונים הקודמים.

לטענת העובדים מדובר בזכותם הדמוקרטית שנמנעת מהם וזו ההזדמנות של ההסתדרות העובדים הכללית "להוכיח" את עצמה ולהשיבה.

לדברי אבי אבן חיים, מ"מ יו"ר ועד הציוד המכני, "מזה שנים גם בית הדין מנע מהעובדים זכות חוקתית יסודית, שמצויה גם באמנות בינלאומיות ובחוק הבינלאומי. נהייתה מעיין אג'נדה אשר מוזנת מהסתה נגד עובדי נמל, שהחוק והזכויות הדמוקרטיות אינם חלים עלינו. בשבוע האחרון גילינו בשיחות על הרפורמה שהמדינה מבקשת לחסל את נמל אשדוד. ביום שלישי נסיים את המשוואה הפוגענית הזו שמונעת מעובדי נמל אשדוד זכויות דמוקרטיות. זו ההזדמנות של ההסתדרות הכללית להוכיח ולהשיב את זכות השביתה החוקתית ולהגן על העובדים", מוסיף אבן חיים.

נדמה כי השביתה האחרונה גרמה להיחלשות הקשר בין הארגון המייצג לעובדים. אמש קראו מאות עובדי נמל אשדוד לאבי אדרי, נציגם בהסתדרות המחזיק בתיק התחבורה, להתפטר מתפקידו. ההסתדרות גם העידה בדיונים האחרונים כי לא הייתה צד לצעדים הארגוניים בהם נקטו העובדים.

השביתה המתואמת של נמלי הים, שנפתחה ביום רביעי אחר הצהריים, הסתיימה הבוקר (א'). עם זאת, מתברר כי לפחות בנמל אשדוד העובדים לא חזרו לעבודה בתפוקה מלאה, דבר שהוביל את הנהלת נמל אשדוד לפנות היום שוב לבית הדין לעבודה.

מההסתדרות נמסר בתגובה: ״ההסתדרות מחויבת לעובדי הנמלים. תמו ימי הסחבת במו״מ. על המדינה להפנים שעלייה להיכנס למרתון דיונים עם ההסתדרות ועם העובדים מתוך מטרה אחת והיא הבטחת עתיד עובדי הנמלים בנמל איתן. ההסתדרות תוביל את המו״מ בצורה נחרצת באופן שיבטיח ביטחון לעובדי הנמל. בעניין זה עמדתנו חד משמעית. אם המו״מ ייכשל לא נהסס ונפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו״.