"ניסינו למשוך את כספנו, אך נתקלנו במסע שכנוע אגרסיבי"

היום התקיים בבית המשפט דיון בבקשה לפירוק זמני של חברת ג'נרד טרייד עקב חובות וחוסר יכולת להחזיר את כספי המשקיעים • מאות (אם לא אלפי) לקוחות הפסידו את כל כספם: "נציגים הגיעו לביתי והציעו הטבות פנטסטיות. היה מדובר במעשה נוכלות של ממש, שכן כספים אלו כנראה לא היו ברי השבה"

הבוקר התקיים דיון בבקשה לפירוק זמני של חברת ג'נרל טרייד, המהווה פלטפורמה למסחר במניות בחו"ל, עקב חובות וחוסר יכולת להחזיר את כספי המשקיעים. עומק הבור בפרשת ג'נרל טרייד עדיין לא ברור, ואולם מדברים שעלו במהלך דיון, עולה כי מול חובות של מיליוני שקלים עומדים כספים ונכסים בסך מאות אלפי שקלים בלבד. בנוסף, התנהלותם של בעלי החברה סביב כספי המשקיעים הייתה בעייתית, ובין היתר היה ערבוב בין הכספים של לקוחות לרווחים של החברות בקבוצה, ובעלי הקבוצה השתמשו בחלק מכספי המשקיעים כדי לממן את פעילות החברות ולא למטרות ההשקעה לשמה הועברו לידם הכספים.

המשקיעים של החברה קיבלו את ההודעה ביום רביעי שעבר. עו"ד דן סלע, בא-כוחה של הקבוצה, כתב כי החברות בקבוצה נקלעו ל"קשיים כלכליים רחבי היקף ואין באפשרותן להמשיך פעילותן, כפי שאין באפשרותן לעת זו להחזיר למי שמבקש זאת, את הכספים שהופקדו אצלן, גם לא את חלקם ... החברות חדלו מלפעול". בד בבד פוטרו כל עובדי החברה ונסגרו משרדיה, תוך שרכוש שהיה במשרדים הושחת וכלל הציוד והמחשוב נהרס.

בבקשות הפירוק שהוגשו נגד מספר חברות בקבוצת ג'נרל טרייד, משרטטים הנושים מנקודת מבטם את מסלול הקריסה של החברה. לטענתם, מדובר בתרמית אשר החלה לפני מספר חודשים, כאשר ביקשו למשוך את כספם אך נתקלו במסע שכנוע ופיתוי אגרסיבי מצד נציגי החברה.

בבקשת הפירוק, שהוגשה לביהמ"ש ביום חמישי, טענו המשקיעים, כי הסתבר להם כי הם חלק ממאות (אם לא אלפי) לקוחות שהשקיעו בחברות ממיטב כספם וחסכונותיהם, תוך הצגת מצגי שווא לטענתם, כי המדובר בחברות ותיקות אשר הוקמו ב-2009, וכיום הן בין הברוקרים המובילים בוול סטריט.

באתר החברה נכתב, בין היתר, כי "ג'נרל טרייד הוקמה ב-2009 והיא כיום מהברוקרים המובילים למסחר בוול סטריט... מרגע הצטרפותו של הלקוח לחברה, מספקת לו ג'נרל טרייד מעטפת ביטחון מקיפה לכספו תוך שמירה על סביבת מסחר הוגנת ושקופה. באפשרותו להפקיד את כספו בארץ או בחו"ל, בשקלים או במט"ח, בהתאם לצרכיו ולהעדפותיו".

ערבוב כספים

משרדי ג'נרל טרייד ממוקמים ברחוב מנחם בגין 7 ברמת גן (בית גיבור ספורט). החברות בקבוצה עסקו כחברת ברוקראז' שדרכה נעשתה פלטפורמת מסחר מול הבורסה האמריקאית. מנהל החברות הוא דוד רוזנצוויג, שאותו המשקיעים מכירים בשם דודו רוז.

המשקיעים שהפסידו את כספם טוענים כי מהמסמכים שיש בידיהם עולה כי נעשה ערבוב מוחלט בין החברות בקבוצה, והם עצמם העבירו כספים לשתי החברות ולחשבונות בנק שונים באופן ספורדי. כך לדוגמה, טוען אחד המשקיעים, ד', כי העביר לידי החברות סכום עתק של כ-800 אלף דולר, מתוכם כ-200 אלף דולר לידי חברת "ג'י.טי.ג'י מרקטינג" וסך של 600 אלף דולר לחברת ג'י.טי. גלובל ישראל.

"ישנו חשש ממשי למירמה ו/או זיוף מסמכים, שכן בידי מבקשי הפירוק הזמני פלט מתוכנת החברות המעיד כי ישנה יתרת זכות בחשבונם בשווי של מאות אלפי דולרים. עם זאת, אין באפשרות המבקשים למשוך ולו אגורה שחוקה, וכן החברות הודיעו כי אין ביכולתן להשיב לסוחרים או כספיהם, עובדה המעוררת חשש ממשי בדבר פעולות הונאה של ממש על ידי קברניטי החברות", נכתב בבקשת פירוק שהגישו ארבעה משקיעים כנגד החברה.

עוד לטענת המשקיעים, כל ניסיונותיהם למשוך את כספם מהחברה בחודשים האחרונים העלו חרס, כאשר החברות ונציגיהן עשו ככל שביכולתם על-מנת שהסוחרים לא ימשכו את כספם חזרה. כך לדוגמה, המשקיע ד', שהשקיע בחברות סך כולל של כ-800 אלף דולר, וטען כי ניסה למשוך את יתרת כספו בסך של כ-235 אלף דולר במארס האחרון, אך נציגי החברות עשו כל שביכולתם על מנת להניא אותו מבקשתו ולא למשוך את כספיו. לצורך כך, נטען, הם אף הגיעו לפגישות בביתו הפרטי והציעו לו "הטבות פנטסטיות" ששכנעו אותו לחזור בו מבקשתו. בדיעבד טוען ד', התחוור לו כי "היה מדובר במעשה נוכלות של ממש, שכן כספים אלו כנראה לא היו ברי השבה".