לפ"מ השקיעה 50 מיליון שקל בפרסום בחו"ל ברבעון הראשון

לשכת הפרסום הממשלתית פרסמה לראשונה נתונים באתר היחידה הממשלתית לחופש המידע • 50 המיליון מתחלקים כמעט שווה בשווה בין הדיגיטל והטלוויזיה

תיירים בתל אביב./ צילום: שלומי יוסף
תיירים בתל אביב./ צילום: שלומי יוסף

כמעט מחצית מהכסף שהוציאה לשכת הפרסום הממשלתית ברבעון הראשון הופנה לפרסום שנועד לקדם הבאת תיירים לישראל מחו"ל - כך עולה מנתונים שמתפרסים היום לראשונה באתר היחידה הממשלתית לחופש המידע בו מפורטים לראשונה ההוצאות של לפ"מ.

מהנתונים עולה כי כ-50 מיליון שקל הופנו ברבעון הראשון לרכישת מדיה בחו"ל באמצעות חברת המדיה של סוכנות המדיה הבינלאומית האבס, שרוכשת עבור לפ"מ את כל פרסום האונליין לרבות טלוויזיה שילוט חוצות וכדומה. היא גוף המדיה היחיד באמצעותו רוכשת לפ"מ מדיה.

באמצעי המדיה הפועלים בישראל פועלת לפ"מ באמצעות הסכמים ישירים ללא יד מתווכת. ההתקשרויות מול אמצעי המדיה והאפקטיביות שלהם מבוקרות על ידי חברת בקרת המדיה BAKAR בבעלות גלית ליבר.

מהנתונים עולה כי בכל הקשור לפרסום בארץ מתחלק הפרסום של לפ"מ בין הטלוויזיה לדיגיטל באופן כמעט שווה: בסך הכל הוציאה לפ"מ כמעט 25 מיליון שקל, מתוכם 14.6 מיליון שקל הופנה לפרסום בגוגל, בפייסבוק נרשמת השקעה נמוכה בהרבה של כ-8.9 מיליון שקל.

בשנים האחרונות נחשבת לפ"מ כארגון מוטה דיגיטל - כזה שתמהיל הפרסום הדיגיטלי בו גבוה במיוחד, ואכן הנתונים שמתפרסמים היום תומכים בכך. הפרסום שמקצה לפ"מ לפייסבוק אמנם נמוך יחסית לגוגל, אך הוא עומד בקנה אחד עם ההיקף שהיא מקצה לזכיינית שזוכה לנתח הפרסום הגדול יותר: קשת 12. השקעה בקשת עומדת על כ-8.2 מיליון שקל לעומת 7 מיליון שקל שהשקיע לפ"מ בפרסום ברשת 13.

לפ"מ היא אחד הגורמים המובילים בדקה לשמונה המשווקת ע"י חברת גריי קונטנט מקבוצת אדלר חומסקי. היקף ההשקעה של לפ"מ בדקה לשמונה גבוה יותר מהשקעה של המשרד ברשת: כ- 7.6 מיליון שקל. אמנם דקה לשמונה עולה בכל ערוצי הטלוויזיה המסחרית אך בשונה מדקות פרסום "רגילות" לגריי קונטנט המשווקת אותה יש רווח משמעותי בזמן פרסום זה. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", גריי היא החברה שהגתה את הפינה. יש הסכם ארוך טווח עם כל הזכייניות על שיווק זמן אוויר זה ובזכות זה היא גם קיבלה פטור ממכרז בהתקשרות עם לפ"מ.

בסה"כ היקף ההשקעה של לפ"מ בטלוויזיה כמעט זהה לזה שבפרסום דיגיטלי - כ- 25 מיליון שקל שבתוכם נכללים גם 2.1 מיליון שקל לפרסום בתאגיד השידור כאן.

היקף הפרסום בעיתונות נמוך משמעותית: בפרסום בידיעות אחרונות הושקעו ברבעון הראשון של השנה כ- 4.5 מיליון שקל ובישראל היום כ- 4.3 מיליון שקל.