תחרות בשגרירות: ניצחו בהאקתון הבלוקצ'יין וזכו בביטקוין

שגרירות הביטקוין בתל אביב ארגנה האקתון בו זכה ארנק דיגיטלי שקל לזכור, אבל קשה לפצח • למקום השני הגיע תוסף לדפדפן כרום, שיאפשר תשלום באמצעות לייטנינג

הצוות הזוכה בתחרות, Brainseed - אורי נוימן, מתן שפירא ואלון גול / צילום: גלעד אילוז
הצוות הזוכה בתחרות, Brainseed - אורי נוימן, מתן שפירא ואלון גול / צילום: גלעד אילוז

את אחר הצהריים של יום שישי האחרון העבירו רבים מחברי קהילת המטבעות הדיגיטליים בישראל, במתחם Toi Lab שברחוב מונטיפיורי בתל אביב לרגל הכרזת הזוכים בהאקתון - תחרות לפיתוח פרויקטים טכנולוגיים בתחום זה. הפרסים לזוכים בשלושת המקומות הראשונים בהאקתון, שאורגן על ידי אנשי שגרירות הביטקוין בשיתוף עם איגוד הביטקוין הישראלי, הסתכמו ב-2 ביטקוין - ששווים נכון להיום כ-64 אלף שקל (אחרי ששער הביטקוין ירד בכ-13% בשבוע האחרון).

בתחרות, שנפתחה כבר ביום חמישי, השתתפו יותר מ-100 איש שנחלקו ל-20 קבוצות, והועמדו לרשותם בסך הכל 31 שעות לפיתוח אפליקציות העושות שימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין וברשת לייטנינג. במקום הראשון זכה צוות BrainSeed בראשותם של אלון גול מתן שפירא ואורי נוימן, שפיתח אפליקציה היוצרת BrainWallet - כתובת ארנק דיגיטלי שקל לזכור ולשחזר, אבל קשה לפצח. הצוות, שזכה בפרס כספי של ביטקוין אחד, אמר לאחר הזכייה: "אנחנו מקווים שאנשים בקהילת הביטקוין העולמית יחוו דעה וישפרו את הרעיון, כדי שבאמת ייווצר תקן שיאפשר לנו להחזיק את המטבעות רק בזיכרון".

למקום השני הגיע צוות KaPow בהובלת בוריס דינקביץ', שיצרו תוסף לדפדפן כרום, שיאפשר תשלום באמצעות לייטנינג - מה שיכול לאפשר תשלום על צריכת כתבות, וידאו ומדיה באינטרנט. למקום השלישי הגיעה קבוצת Lightning Dragons בראשות אלון אלמליח, מנהל מרכז הפיתוח של IOTA בישראל, שפיתחה משחק פוקר מבוזר, שבו ההימור והתשלום מתבצע דרך ערוץ לייטנינג ייעודי. פרויקטים נוספים שהשתתפו בהאקתון: חוזים חכמים לשיתוף מדיה ללימוד שפות; מערכת לדירוג חברתי; "מוזיקת הביטקוין" - אפליקציה לסוניפיקציה (ייצוג באמצעות גלי קול) של הפעילות ברשת; והשכרת חניה באמצעות לייטנינג.

את ההאקתון ארגנו אנשי שגרירות הביטקוין, ובהם תומר וייס, שרה ויסנר וליאור זיסמן, בשיתוף עם איגוד הביטקוין הישראלי. השופטים בהאקתון היו ויסנר משגרירות הביטקוין; מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין; עופר רותם, משקיע אנג'ל בתחום; נדב איבגי, מפתח בכיר בתחום ומייסד Bitrated; יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד; אודי ורטהיימר, מפתח בכיר בתחום; וליאוניד בדר, סמנכ"ל Orbs. באירוע שותפות גם שתי חברות בלוקצ'יין מובילות, Blockstream ו-Consensys, שהשתתפו במימון ההאקתון ואף שלחו נציגים לתחרות.

רוזנפלד אמר בסיום ההאקתון כי "באירוע השנה אפשר להרגיש את העניין, ההכרה והלגיטימציה ההולכת וגוברת סביב תחום המטבעות הקריפטוגרפיים. אני מאוד מקווה שהרעיונות שנוצרו ביממה הזו יצמיחו עסקים וחברות חדשות שימשיכו להפרות ולפתח את התחום בישראל".

צוות השופטים / צילום: יוני פסי
 צוות השופטים / צילום: יוני פסי