היועץ לביטחון לאומי האמריקאי על ישראל: "כוח כלכלי דינמי"

בולטון כתב את הדברים המאמר דעה בעיתון הוושינגטון פוסט

ג'ון בולטון / צילום: קווין למארק, רויטרס
ג'ון בולטון / צילום: קווין למארק, רויטרס

היועץ לבטחון לאומי ג׳ון בולטון במאמר דעה בוושינגטון פוסט כורך בין החלטת טראמפ לצאת מהסכם הגרעין, להעברת השגרירות האמריקאית מתל-אביב לירושלים ומסביר שהקשר החזק בין ארה״ב לישראל הוא חלק משמעותי במדיניות החוץ של ארה״ב. לדברי בולטון הנשיא טראמפ הקדיש זמן רב ללמידת ההסכם ״הוא פעל בזהירות רבה. הוא למד את הפרטים במשך יותר משנה וריכז מידע מתוך הממשל והערכות מבחוץ והתייעץ עם בני הברית של ארה״ב״ כתב בולטון.

לדבריו, המדיניות החדשה של טראמפ תיצור ״נתיב חדש להתמודדות עם האגרסיביות והעוינות של אויבינו תוך חיזוק הקשרים עם השותפות ובנות הברית של ארה״ב״.

בולטון קושר את המהלך מול איראן, בצעד מדיניות חוץ מהותי משלים של ארה״ב - העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. ״החלטת הנשיא להעביר את השגרירות ולהכיר בירושלים כבירת ישראל, מדגימה את הדגש של המדיניות שלו, לחזק את הקשרים עם השותפות של ארה״ב. בעוד יש מי שחושבים שישראל היא גורם המערער את מאזן הכוחות במזרח התיכון, ומאמינים שיש לרסן את כוחה של ישראל, הנשיא הנוכחי רואה תועלת מרובה מן היחסים עם ישראל, כמו גם הזדמנות למנף את ההשקעות לשיתוף פעולה רחב יותר״.

בולטון מכנה במאמר שלו את ישראל ״כוח כלכלי דינמי. בעוד האוכלוסיה שלה היא רק עשירית ממספר האוכלוסין של איראן, התל״ג הישראלי שווה לתל״ג האיראני וזרם ההשקעות הזרות לתוך המדינה גדול בישראל פי ארבעה בהשוואה לאיראן. קשרים חזקים יותר שלנו עם ישראל, יגבירו את השגשוג האמריקאי״ כותב בולטון.

בולטון מדגיש גם את הקשר בין ההחלטה בנוגע להסכם הגרעין של איראן לבין המגעים המתקיימים כיום עם צפון קוריאה. ״לאף אחד בממשל אין אשליות, אך הנשיא מבין שצפון קוריאה הוכיחה במספר רב של מקרים התנהגות לא מקובלת וכי הנשק להשמדה המונית שיש בידיהם מטיל איום ממשי על ארה״ב ובנות בריתה. הנשיא מעדיף לטפל בצפון קוריאה באופן דיפלומטי תוך שיתוף פעולה עם יפן ודרום קוריאה״.