אל על | בלעדי

הצעה: להשוות הפיצוי על עיכוב בטיסה לחוק האירופי

החוק הישראלי קובע כי חברת התעופה תפצה בגין טיסה שעוכבה רק כאשר מדובר בטווח של 8 שעות ויותר - בשעה שהחוק האירופי קובע פיצוי על עיכוב של 3 שעות • ההצעה לתיקון החוק הוגשה ע"י ח"כ מיקי לוי בעקבות הפרסום ב"גלובס" על הקשחת מדיניות הפיצוי של אל-על בטיסות הממריאות בעיכוב מאירופה

בעקבות הפרסום הבלעדי ב"גלובס" על הקשחת מדיניות הפיצוי של אל-על בכל הנוגע לטיסות הממריאות בעיכוב מאירופה, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מתכוון להגיש הצעת חוק שתנסה לתקן עוול שהוא מגדיר כאפליה נגד הנוסעים הישראלים.

בהצעת חוק שתוגש בקרוב לוועדת השרים, לוי דורש כי מדיניות הפיצוי לנוסעים הישראלים (על-פי חוק התעופה המכונה "חוק טיבי") תושווה לזו של האיחוד האירופי, לאור העובדה שהיא מפלה את הנוסעים הישראלים.

ואכן, החוק הישראלי קובע כי חברת התעופה תעניק לנוסעים פיצוי בגין טיסה שעוכבה רק כאשר מדובר בטווח של 8 שעות ויותר - בשעה שהחוק האירופי, לעומת זאת, קובע פיצוי בטיסה שעוכבה כבר בטווח של 3 שעות (העיכוב נמדד ביחס למועד הנחיתה בלו"ז המקורי). מטרת הצעת החוק הזו היא לתקן את האפליה הזו ולייצר הרתעה נוספת כנגד החברות שאינן מקפידות על עמידה בלוחות הזמנים שלהן, כך על-פי נימוקי ההצעה.

לדברי ח"כ לוי, "בכל העולם צועדים קדימה לקראת הצרכן, ורק בישראל הולכים לאחור. הקשחת המדיניות של אל-על כנגד הצרכן הישראלי לא משאירה לנו כמחוקק ברירה ומחייבת את התערבותנו. על-פי הנתונים שפורסמו, כיום רוב מוחלט של האיחורים בטיסות הם בטווח של שעתיים עד 6 שעות, ולכן החוק עומד כאות מתה, והנוסע הישראלי נותר חסר אונים".

לדבריו, "הצעת החוק שהגשתי תשווה את זכויותיהם של הנוסעים בישראל למצב באירופה, תפצה את הנוסעים כבר לאחר עיכוב של 3 שעות ותמריץ את חברות התעופה לתת שירות טוב יותר ולעמוד בזמנים".