מחר: פרשר ינסה לשכנע רשות ההגבלים לאשר המיזוג עם אגוד

פגישה מכרעת בין נציגי בנק מזרחי-טפחות ובנק אגוד לרשות ההגבלים העסקיים תיערך מחר • הבנקים חוששים שהלחצים הפוליטיים המופעלים על רשות ההגבלים ימנעו את אישור המיזוג

אלדד פרשר / צילום: איל יצהר
אלדד פרשר / צילום: איל יצהר

סוגיית המיזוג בין בנק מזרחי-טפחות לבנק אגוד מתקרבת לנקודת ההכרעה. מחר (ג') צפויה להתקיים פגישה משמעותית של נציגי מזרחי-טפחות ונציגים מטעם בנק אגוד עם נציגי רשות ההגבלים העסקיים. בפגישה אמורים לנכוח נציגים בכירים מהצדדים השונים, ובראשם מנכ"ל מזרחי-טפחת, אלדד פרשר.

בבנקים ינסו לשכנע את הרשות כי יש לאשר את המיזוג, וזאת לאחר שבפגישה האחרונה הוצגו להם נתונים, שמבחינת הרשות מהווים סימן שאלה באישור המיזוג. כך למשל, כפי שפורסם ב"גלובס", ברשות ההגבלים הציגו נתון לפיו בנק אגוד גייס כ-6,000 לקוחות חדשים בתוך שנה, מה שתומך לכאורה בכך שהבנק תורם לתחרות במערכת הבנקאית. 

בסביבת הבנקים ובעלי השליטה שלהם לוקחים בחשבון כי קיים סיכוי סביר שרשות ההגבלים לא תאשר את המיזוג, במיוחד לאור לחצים פוליטיים המופעלים עליה. כך למשל פורסם באחרונה כי שר הכלכלה אלי כהן נפגש עם היועץ המשפטי של רשות ההגבלים אורי שוורץ, וניסה לשכנעו שלא לתמוך במיזוג. נזכיר כי משרד הכלכלה הוא המשרד הממשלתי האחראי על רשות ההגבלים, ולכן לעמדתו של כהן עשוי להיות משקל על החלטת הרשות. מנגד, בבנק ישראל ממשיכים לתמוך את המיזוג בטענה שהוא יחזק את מזרחי-טפחות ביכולתו להתחרות מול הבנקים הגדולים. אם המיזוג לא יאושר, צפויים הצדדים לערער על ההחלטה לבית הדין להגבלים עסקיים. הרשות אמורה לפרסם את החלטתה עד יום חמישי הבא, ואם נטייתה תהיה אכן לדחות את המיזוג, יוזמנו לפני כן הצדדים לשימוע אחרון בטרם ההחלטה.