ביהמ"ש אישר לאיירונסורס לחלק דיבידנד בסך 150 מ' ד'

בכך קיבל ביהמ"ש חלקית את בקשת החברה וקבע כי מכיוון שהאשראי שמעמיד לה הסינדיקט הבנקאי עומד על סך של 150 מיליון דולר, מתקבלת בקשתה רק ביחס לסכום זה בלבד ■ המשמעות, ביהמ"ש דחה את בקשת איירונסורס לחלק דיבידנד בסך 250 מיליון דולר

השופטת רות רונן / צלם: איל יצהר
השופטת רות רונן / צלם: איל יצהר

בית המשפט המחוזי אישר היום (ב') באופן חלקי את בקשת חברת הטכנולוגיה הישראלית איירונסורס לחלוקת דיבידנד. זאת, תוך שהוא מאשר לה לחלק לבעלי מניותיה 150 מיליון דולר בלבד, כ-100 מיליון דולר פחות מבקשת החברה - כך קבעה שופטת המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן.

בהחלטתה ציינה השופטת כי היא מקבלת את עמדת כונס הנכסים הרשמי, שלא התנגד לבקשת החברה, וזאת בכפוף לשתי הסתייגויות.

הראשונה - כי חברת איירונסורס תעביר לבית המשפט הודעה מטעם הסינדיקט הבנקאי בראשו עומד "סילקון וואלי בנק" ('SVB'), לפיה הוא מודע לבקשת החלוקה ומסכים לה.

השנייה - כי מאחר שהאשראי שמעמיד SVB עתיד לעמוד על סך של 150 מיליון דולר, מתקבלת בקשתה של איירונסורס רק בנוגע לסכום זה בלבד, ולא ביחס לסכום המלא שהתבקש של 250 מיליון דולר.

השופטת רונן ציינה כי "מאחר שפסק הדין מבוסס על ההסכמה של SVB להעמיד לחברה אשראי שישמש לחלוקה לבעלי מניותיה, אני מקבלת את הבקשה ביחס לאשראי זה, ולא ביחס לסכומים העולים עליו".

בהתאם אישר בית המשפט חלוקת דיבידנד של 150 מיליון דולר, שתבוצע תוך 90 ימים מהיום.

3 קווי פעילות

איירונסורס היא חברת טכנולוגיה ישראלית פרטית שהוקמה בשנת 2011. איירונסורס פיתחה טכנולוגיה אשר מסייעת בין היתר לחברות תוכנה, מפתחי אפליקציות, מפתחי משחקים ועוד להפיץ את התוכנות אותם הם פיתחו למשתמשים בכל העולם, ובדרך זו להפיק מהפצת התוכנות והמשחקים הכנסות. תהליך זה נקרא גם "מונטיזציה".

בתמורה חולקת איירונסורס עם אותם מפתחי משחקים ואפליקציות בהכנסות שהתוכנות והאפליקציות מייצרות.

לאיירונסורס יש 3 קווי פעילות, כאשר הבולט והוותיק שבהם, הוא תחום הדיגיטל, שהכניס לחברה בשנים 2016-2017 כ-140 מיליון דולר. תחום נוסף שתופס תאוצה בשנתיים האחרונות הוא תחום המובייל. שהכניס בשנת 2017 כ-24 מיליון.

בהקשר זה נציין כי החברה בחרה להשתמש ברווחיה הצומחים בתחום הדיגיטל (במסגרתו מספקת החברה שירותי הפצת תוכנה במחשבים אישיים), על-מנת לפתח את קו הפעילות השלישי שלה, והוא ה-Enterprise, במסגרתו עובדת החברה על השקת מוצרים עתידיים. קו זה נמצא בשלבים מוקדמים של השקה וטרם תורם משמעותית לשורת ההכנסות של החברה.

עם לקוחות החברה נמנות חברות מוכרות בעולם ובכלל אלה: Microsoft, Atari, Amazon, Uber, eBay, Facebook ועוד, כאשר חברת איירונסורס לא מפסיקה לצמוח, ונכון לסוף שנת 2017 היא מנתה 724 עובדים. באותה השנה רשמה החברה בדוחותיה הכנסות בסך 461 מיליון דולר והציגה רווח נקי ורווח תזרימי בסך 60 ו-88.5 מיליון דולר בהתאמה.