מגמה מעורבת בסיום בוול סטריט; טסלה וטבע ירדו בכ-5%

טבע פרסמה דוחות כספיים מפתיעים לטובה, למרות ירידה של 40% במכירות הקופקסון בארה"ב • טסלה צונחת לאחר הדוחות • גזרת מאקרו עמוסה

פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט  היום (ה') במגמה מעורבת. אמש ננעל המסחר במגמה אדומה, לאחר (ובניגוד למצופה) שהפד הודיע על אי-העלאת הריבית ועל התרחבות קלה באינפלציה. 

 

בגזרת המאקרו

גזרת מאקרו עמוסה היום. לפני המסחר פורסם נתון הקיצוץ בכוח העבודה והוא עומד על ירידה (ירידה בקיצוץ) של 1.4% לחודש אפריל. בהמשך יתפרסמו השינוי ביעילות כוח העבודה בניכוי תחום החקלאות ונתון שינוי בעלות כוח העבודה. הנתון הראשון (יעילות כוח העבודה) עמד על עלייה של 0.7% ביחס לתחזית לעלייה של 0.9%. לגבי הנתון השני (עלות כוח העבודה) הנתון עומד על ירידה של 2.7% וזאת ביחס לתחזית לעלייה של 3.1%.

תביעות דמי האבטלה החדשות - הנתון עומד על 211 אלף לעומת תחזית של 225 אלף. בנוסף פורסם מאזן הסחר והוא עומד על מאזן שלילי של 49 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 50 מיליארד.

עונת הדוחות

טבע : מחזור מכירות של החברה עמד על 5.1 מיליארד דולר, ירידה של 15% מהרבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מתחרות גנרית בארה"ב ל"תרופת הבית" של טבע - הקופקסון. הרווח החשבונאי עמד על 1.05 מיליארד דולר או 1.03 דולר למניה לעומת 580 מיליון דולר או 0.58 דולר למניה בשנה שעברה. סה"כ התחייבויות החברה ירדו בכ-1.7 מיליארד דולר. מדובר בתוצאות ראשונות לתכנית הרה ארגון של שולץ ולחדשות בנוגע לאישור התרופה החדשה של החברה למיגרנה. נציין שהחברה משנה השנה את סקטורי הדיווח מסקטורי פעילות סקטורים גאוגרפיים, מה שיקשה על המשקיעים להבין כיצד התחרות הגנרית לקופקסון 40 מ"ג משפיעה על תוצאות החברה (לסיפור המלא). 

סודהסטרים  עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון והעלתה את התחזית השנתית. בסיום המסחר נקבע מחיר המניה על כ-86.7 דולר, מחיר שמשקף לחברה שווי של קרוב ל-2 מיליארד דולר. נזכיר שבשנה האחרונה המניה זינקה ב-57%. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-144 מיליון דולר, עלייה של 24.6% בהשוואה לרבעון המקביל. האזור הגיאוגרפי שהציג את הצמיחה הגדולה ביותר היה יבשת אמריקה, שבה הכנסות החברה צמחו ב-39% ל-35.5 מיליון דולר. ההכנסות באירופה צמחו ב-21.8% ל-85.3 מיליון דולר ובאפריקה נרשמה ירידה של 4.7% ל-7.2 מיליון דולר

ספוטיפיי טכנולוג'י : החברה פרסמה את דוחותיה לאחר המסחר. לפי הנתונים מחזור החברה עומד על 1.14 מיליארד יורו לעומת 902 יורו דולר בתקופה המקבילה אשתקד ומדובר בעלייה של 26%. עם זאת, חלה ירידה של כ-1% בהכנסות מהרבעון הקודם הנובעת בעיקר מירידה בהכנסות הפרסום. ספוטיפיי אינה נחשבת לחברה עונתית (כזו שברבעונים שונים ההכנסות שלה צפויים להיות שונים) ולכן הנתון חשוב. בשנה שעברה לחברה היו 52 מיליון משתמשים משלמים וכעת הנתון עומד על 75 מיליון. כמו כן, ברבעון הקודם הנתון עמד על 71 מיליון. גם נתון המשתמשים הלא משלמים עלה, מ-82 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ל-99 מיליון השנה. כל הנתונים תאמו את תחזית האנליסטים. 

טסלה : מחזור המכירות של החברה עומד על 3.4 מיליארד דולר לעומת מחזור של 2.7 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה (500 מיליון) נובעת ממכירות כלי רכב, וחלק משמעותי נוסף (200 מיליון) נובע ממכירת סוללות לאנרגיה ביתית. בשורה התחתונה החברה הציגה הפסד של 780 מיליון דולר - כמעט פי 2 מהרבעון המקביל אשתקד אז הפסידה החברה 397 מיליון דולר. התוצאות הפיננסיות הללו טובות משחזו האנליסטים. הייצור של מודל 3 עמד על 2,270 כלי רכב בשבוע בחודש אפריל - 250 פחות מהמטרה שהציבה לעצמה החברה לא מזמן. עם זאת, החברה טוענת שעד סוף 2018 החברה תהיה הן רווחית ותציג תזרים מזומנים חיובי.