אריק זאבי מסיר את מועמדותו לדירקטוריון עדיקה

הג'ודוקא האולימפי: "מאחר שהתברר לי כי המינוי שלי לדח"צ בחברת עדיקה מעורר התנגדויות בשל חוסר הניסיון שלי בשוק ההון, ומכיוון שאין בי שום רצון להיקלע למאבקים בעניין, החלטתי להסיר את מועמדותי"

הג'ודוקא האולימפי לשעבר אריק זאבי, שהיה אמור בהמשך החודש להתמנות לדירקטור חיצוני (דח"צ) בחברת האופנה המקוונת עדיקה, הסיר את מועמדותו לתפקיד.

זאבי מסר כי "מאחר שהתברר לי כי המינוי שלי לדח"צ בחברת עדיקה מעורר התנגדויות בשל חוסר הניסיון שלי בשוק ההון, ומכיוון שאין בי שום רצון להיקלע למאבקים בעניין, החלטתי להסיר את מועמדותי".

"אני משוכנע שהייתי מביא ערך מוסף לדירקטוריון ומייצג נאמנה את הציבור, אך מבין את הרציונל. אני מאחל הצלחה רבה לחברת עדיקה ומודה לה שראתה בי מועמד ראוי לשבת בדירקטוריון שלה", הוסיף זאבי.

לזאבי (41), המחזיק בתואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי הרצליה, יש ניסיון מועט, אם בכלל, בעסקים. המינוי הצפוי שלו, לכן, עורר לא מעט תהיות בקרב מנהלי השקעות ופעילים בשוק ההון.

זאבי כיהן ומכהן בשנים האחרונות בין היתר כמנכ"ל הקרן למצוינות אולימפית, מאמן נבחרת ישראל לנוער בג'ודו, דירקטור בעמותת ספישייל אולימפיקס ועוד.

עדיקה , המנוהלת על-ידי דדי שוורצברג, אחד ממייסדיה, השלימה במהלך חודש מארס הנפקת מניות והצעת מכר בבורסה, בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים. 

החברה, ש-69% ממניותיה מוחזקות על-ידי רשת גולף , הציגה בסיכום שנת 2017 קפיצה של 66% בהכנסות לעומת 2016, לרמה של 81.4 מיליון שקל. זאת, על רקע מעבר הולך וגובר של צרכנים, בארץ ובעולם, לקניית פריטי אופנה באינטרנט, על חשבון קנייה בחנויות המסורתיות.

ברווח הגולמי של החברה נרשמה עלייה של 63% לכ-49 מיליון שקל, והשורה התפעולית הצביעה על רווח (לפני הוצאות תשלום מבוסס מניות) של כ-8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.5 מיליון שקל ב-2016. בשורה התחתונה הציגה עדיקה רווח נקי של 866 אלף שקל, לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל בשנת 2016.

*** גילוי מלא: ניר אינגביר, סמנכ"ל חדשנות ודיגיטל ב"גלובס", הוא חבר דירקטוריון עדיקה.