טלגרם ביטלה את ההנפקה הציבורית של המטבע הדיגיטלי שלה

אפליקציית המסרים ביטלה את ה-ICO לאחר שהמטבע שלה גייס 1.7 מיליארד דולר במכירה המוקדמת

פאבל דורוב, מייסד טלגרם. המטבע הדיגיטלי התייקר עוד לפני שהונפק/ צילום: רויטרס
פאבל דורוב, מייסד טלגרם. המטבע הדיגיטלי התייקר עוד לפני שהונפק/ צילום: רויטרס

טלגרם ביטלה את מכירת המטבע (ICO) שתכננה לקיים בחודשים הקרובים, לאחר שהמטבע גייס 1.7 מיליארד דולר במכירה המוקדמת, זאת לפי דיווח של The Wall Street Journal. לפי הדיווח, החברה ככל הנראה החליטה לוותר על המכירה הציבורית של המטבע לאחר שגייסה סכום גבוה משמעותית מסכום היעד המקורי, אשר עמד על 600 מיליון דולר.

ביום שלישי האחרון, יממה בלבד לאחר שתקלה בשרתים שיבשה את פעילות האפליקציה באירופה, נודע כי טלגרם השלימה גיוס של 1.7 מיליארד דולר במכירה המוקדמת של המטבע מכ-200 משקיעים פרטיים בלבד. הסכום שגויס במכירה המוקדמת לבדה כבר ממצב את טלגרם כהנפקת ה-ICO הגדולה ביותר עד היום.

לצד הטענה כי המכירה בוטלה בעקבות הצלחת הגיוס, מקור נוסף שצוטט ב-The Wall Street Journal, סיפר כי הביטול קשור גם בהחמרת רגולציות המתייחסות למטבעות דיגיטליים מצד מדינות וגופים כמו הנציבות למסחר עתידי בסחורות (Commodity Futures Trading Commission), הוועדה האמריקאית לניירות ערך ולבורסות (Securities and Exchange Commission), ורשויות פיקוח נוספות.

כך או כך, טלגרם השלימה בהצלחה את הגיוס אשר לדברי פבל דורוב, מנכ"ל ומייסד טלגרם, נועד לטובת פיתוח רשת בלוקצ'יין בשם TON. אימוץ מטבע משלה יוכל לתת למערכת התשלומים של טלגרם עצמאות מממשלות ובנקים. רשת הבלוקצ'יין תאפשר לה להימנע בעתיד מחסימות, כפי שעשתה השבוע ממשלת איראן בעקבות מהלך דומה של ממשלת רוסיה.

קשיים נוספים שחווה טלגרם בימים אלה לא מגיעים ממשלות אל דווקא מענקיות התכנה גוגל ואמזון. אמש הודיעה אמזון, בעקבות הודעה דומה של גוגל באפריל, כי לא תאפשר לאפליקציות להשתמש בטכניקת "Domain fronting". הטכניקה משמשת אפליקציות שונות, בינהן טלגרם, כדי לחמוק מפיקוח וצנזורה ממשלתית.

בנוסף, המטבע צפוי לאפשר תשלום דרך הצ'אט של טלגרם, שלו 180 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ומחוצה לו. אם המטבע אכן יפותח בהצלחה, משתמשי טלגרם יוכלו לשלוח כסף בין מדינות ללא עמלות, להעביר סכומים גדולים באופן פרטי בזכות הצפנת האפליקציה ועוד.