נעילה אדומה בניו-יורק; טסלה וספוטיפיי פרסמו דוחות

אפל פרסמה אמש דוחות שעקפו את ציפיות האנליסטים, והחברה ריכזה היום עניין חיובי • בגזרת המאקרו: נתון מלאי הנפט הגולמי גבוה משמעותית מהתחזית • הפד הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי, צופה עלייה באינפלציה • טסלה וספוטיפיי מגיבות לדוחות במסחר המאוחר

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים, זאת לאחר שאתמול נסגר המסחר במגמה מעורבת ולאחר הודעת הפד.

 

אפל , עמדה בציפיות האנליסטים ברבעון הראשון של 2018, ובשורת הרווח עקפה אותן במעט. הכנסותיה בין ינואר למרץ עמדו על 61.1 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות, ברבעון שנחשב מסורתית לחלש מבחינת החברה. בתקופה המקבילה ב-2017 עמדו ההכנסות על 52.9 מיליארד דולר, כך שמדובר בעלייה של 16%. הרווח הנקי המתואם למניה עמד על 2.73 דולר, מעט גבוה מהציפיות שעמדו על 2.69 דולר (או 2.67 דולר לפי חלק מהמשאלים). במספרים אבסולוטיים עמד הרווח הנקי על 13.8 מיליארד דולר, עלייה של 30% לעומת 2017. לא מדובר בהצלחה דרמטית, אך כן בנתונים סולידיים וטובים (להרחבה). 

מניית פייסבוק  אתמול קפצה  לקראת סוף המסחר בעקבות כנס F8, שנפתח אמש. אנשי הרשת החברתית הציגו בכנס את הכלים העתידיים שיוצעו למשתמשים, בהם גם קסדת מציאות וירטואלית ב-200 דולר.

בגזרת המאקרו פורסם דוח שינוי במספר המועסקים (להוציא את תחומי החקלאות והממשלה) עומד על עלייה של 204 אלף עובדים ביחס לצפי של 200 אלף. נתון מלאי הנפט מציג עלייה של 6.2 מיליון חביות וזאת לעומת תחזית לעליה של מיליון חביות ולעומת השבוע שעבר בו הייתה עליה של 2.2 מיליון.

מוקדם יותר נציג הבנק הפדרלי הודיע כי הבנק לא מעלה את הריבית, בהתאם לתחזית - עם זאת הוא צופה עלייה באינפלציה.

עונת הדוחות:

מסטרקארד : החברה דיווחה על הכנסות של 3.6 מיליארד דולר לעומת 2.73 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הרווח עמד על 1.5 מיליארד דולר לעומת 1.08 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הרוויח למניה בהתאמה עמד על 1.42 דולר לעומת 1 דולר. התוצאות הכו את תחזית האנליסטים.

אסתי לאודר : הכנסות החברה עמדו על 3.37 מיליארד דולר לעומת 2.85 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמיחה מרשימה לחברת הקוסמטיקה ויחסית לא נפוצה לתחום של 18%. הרווח הכולל עמד על 3874 מיליון דולר לעומת 300 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של 25%. הרווח למניה עמד על 1.01 דולר לעומת 81 סנט בתקופה המקבילה. תוצאות החברה הכו גם הן את תחזיות האנליסטים. 

ספוטיפיי טכנולוג'י : החברה פרסמה את דוחותיה לאחר המסחר. לפי הנתונים מחזור החברה עומד על 1.14 מיליארד יורו לעומת 902 יורו דולר בתקופה המקבילה אשתקד ומדובר בעלייה של 26%. עם זאת, חלה ירידה של כ-1% בהכנסות מהרבעון הקודם הנובעת בעיקר מירידה בהכנסות הפרסום. ספוטיפיי אינה נחשבת לחברה עונתית (כזו שברבעונים שונים ההכנסות שלה צפויים להיות שונים) ולכן הנתון חשוב. בשנה שעברה לחברה היו 52 מיליון משתמשים משלמים וכעת הנתון עומד על 75 מיליון. כמו כן, ברבעון הקודם הנתון עמד על 71 מיליון. גם נתון המשתמשים הלא משלמים עלה, מ-82 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ל-99 מיליון השנה. כל הנתונים תאמו את תחזית האנליסטים. 

טסלה : מחזור המכירות של החברה עומד על 3.4 מיליארד דולר לעומת מחזור של 2.7 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה (500 מיליון) נובעת ממכירות כלי רכב, וחלק משמעותי נוסף (200 מיליון) נובע ממכירת סוללות לאנרגיה ביתית. בשורה התחתונה החברה הציגה הפסד של 780 מיליון דולר - כמעט פי 2 מהרבעון המקביל אשתקד אז הפסידה החברה 397 מיליון דולר. התוצאות הפיננסיות הללו טובות משחזו האנליסטים. הייצור של מודל 3 עמד על 2,270 כלי רכב בשבוע בחודש אפריל - 250 פחות מהמטרה שהציבה לעצמה החברה לא מזמן. עם זאת, החברה טוענת שעד סוף 2018 החברה תהיה הן רווחית ותציג תזרים מזומנים חיובי.