ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט עלה לכ-69 דולר לחבית

תשואות האג"ח התייצבו על 2.95%, לאחר שהפד השלים הפחתה נטו של 11 מיליארד דולר מהמאזן שלו • ההכנסה הפרטית לנפש ירדה ב-0.3%, בניגוד לתחזיות המוקדמות

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות (ב'), זאת לאחר נעילה מעורבת ביום שישי האחרון. המסחר באסיה נסגר היום בעליות, והמסחר באירופה הסתיים בעליות. 

 

ביום שישי האחרון נפגשו נשיא דרום קוריאה , מון ג'יי-אין, ושליט צפון קוריאה , קים ג'ונג און ובישרו כי הם בדרך להסכם שלום היסטורי בין שתי הקוריאות. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז כי יש לו "אחריות מלאה" לאירוע (לקריאה נוספת).

נתוני המאקרו שמתפרסמים היום ממשיכים להצביע על רגיעה של הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם. ההוצאה הפרטית לנפש עלתה בהתאם לתחזיות המוקדמות בשיעור של 0.4% בעוד ההכנסה הפרטית לנפש ירדה ב-0.3% בעוד התחזיות צפו לעלייה של 0.4%.

במסחר בסחורות עבר הנפט לעליות לאחר שנסחר במשך רוב שעות היום בירידות שערים. הסיבה המרכזית לעליית מחירי הנפט בשעה האחרונה היא הנאום הצפוי של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שאמור להיות זרז במגמה של שינוי הסכם הגרעין עם איראן. בשווקים הפיננסים מתפרסמות ידיעות שונות ומשונות על ההשפעה של שינוי הסכם הגרעין עם איראן כשהתחזית האפוקליפטית המשמעותית ביותר אומרת שבמקרה כזה הדרך של הנפט ל-100 דולר לחבית קצרה.

שוק האג"ח מתחיל להירגע והתשואות מתייצבות ברמה של 2.95%. הפדרל ריזרב הצליח לצמצם לאחרונה את המאזן שלו ב-11 מיליארד דולר, כלומר הבנק המרכזי זרק לשוק אגרות חוב בהיקף נטו של 11 מיליארד דולר, נתון שלחץ באופן משמעותי את התשואות מעלה.

עונות הדוחות ממשיכה בוול סטריט. מקדונלדס  פרסמה לפני תחילת המסחר את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה. הרווח למניה עמד על 1.79 דולר וההכנסות עמדו על 5.14 מיליארד דולר - שניהם גבוהים מצפיות האנליסטים, שהיו לרווח למניה של 1.67 דולר והכנסות של 4.98 מיליארד דולר. 

אמזון  המשיכה לרכז עניין, לאחר שפרסמה דוחות מצויינים לרבעון הראשון. הרווח הנקי של הענקית יותר מהוכפל ועמד על 1.6 מיליארד דולר (3.27 דולר למניה), לעומת 724 מיליון דולר ברבעון המקביל. ציפיות האנליסטים היו לרווח למניה של 1.24 דולר.