אנטרופי: ההישג המשמעותי באסיפת בזק – מינוי שני דח"צים

חברת הייעוץ למוסדיים פרסמה ניתוח עצמאי לתוצאות ההצבעה בבזק, שממנו עולה כי המשקיעים הזרים וביקום הכריעו את תוצאות האסיפה

חברת אנטרופי פרסמה ניתוח עצמאי של תוצאות ההצבעה לדירקטוריון בזק . לאחר שספגה ביקורת מממלא-מקום יו"ר דירקטוריון בזק, דוד גרנות, שאמר שהמוסדיים הצביעו בניגוד להמלצותיה, טוענת אנטרופי בסוף השבוע כי מי שהכריעו את תוצאות ההצבעה לדירקטוריון בזק היו חברת ביקום  והמשקיעים הזרים.

לדברי אנטרופי, מניתוח של הצבעות הגופים המוסדיים המקומיים באסיפת בעלי המניות של בזק, בנטרול הצבעות הזרים וביקום, עולה כי היו אלה המשקיעים הזרים וחברת ביקום, המחזיקה 26% ממניות בזק, שהכריעו את האסיפה. לדבריה, עולה באופן מובהק מהנתונים שרוב רובם של המוסדיים הישראלים הביעו אי אמון מוחלט במועמדים שהעלתה בזק, ונתנו את קולותיהם למועמדים שהציגה אנטרופי מטעם בעלי מניות המיעוט לתפקיד הדח"צ.

עוד עולה מהנתונים, כי הגופים המוסדיים המקומיים נתנו רוב מוחלט לנעמי זנהאוז (99%) ולשלמה זוהר (90%), שני מועמדים מטעם אנטרופי והמוסדיים (שלא נבחרו לתפקיד הדח"צ בדירקטוריון).

אמנון דיק, שנבחר לבסוף לתפקיד הדח"צ, וגם הוא היה מועמד לתפקיד מטעם אנטרופי והגופים המוסדיים המקומיים, זכה לרוב של כ-80% מהגופים המוסדיים. לעומת זאת, המועמדים לתפקיד הדח"צים מטעם בזק, עידית לוסקי (10%) ודורון בירגר (0%), קיבלו תמיכה אפסית מהגופים המוסדיים המקומיים.

למעט דוד גרנות (61%) אילן בירן (98%) ושלמה רודב (98%), שאר הדירקטורים מטעם ביקום ובזק זכו לשיעורי תמיכה אפסיים או מאופסים של 5%-0% מהגופים המוסדיים.

עוד טוענת אנטרופי, כי רוב מוחץ של 70% מהצבעות הגופים המוסדיים המקומיים הצביעו אי אמון בדח"צים, טלי בן סימון ומודי קרת. למרות זאת, כלל בעלי המניות החליטו שלא לתמוך בהצעת הדירקטוריון להסמיך אותו לפעול להדחתם, בשל מעורבותם באישור עסקאות בעלי העניין המפוקפקות שנעשו על-ידי בעלי השליטה החברה, ושנחקרות ברשות ניירות ערך.

אנטרופי הבהירה כי במבחן התוצאה, מרכיב הדח''צים בבזק, שהיה דרישתם של הגופים המוסדיים, התחזק משמעותית, והם מקווים שהם וכלל הדירקטוריון החדש יפעלו לשיפור ולחיזוק הממשל התאגידי בחברה.