TMF | בלעדי

מיזוג יוניון ו-TMF: רשות ההגבלים מבקשת עוד ארכה

ל"גלובס" נודע כי שתי חברות המדיה לא נוטות להסכים לבקשה • אמנם בפני הממונה פתוחה האפשרות לפנות לבית הדין להגבלים לשם כך, אך עפ"י הערכות מועד סופי להכרעה יושג בהידברות

הממונה על ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

אחרי שכבר קיבלה ארכה של חודש, רשות ההגבלים העסקיים מבקשת מחברות המדיה יוניון ו-TMF ארכה עד חודש יוני כדי לתת הכרעה בבקשת המיזוג שלהן. ל"גלובס" נודע כי שתי החברות לא נוטות להסכים לבקשה. אמנם בפני הממונה פתוחה האפשרות לפנות לבית הדין להגבלים לשם כך, אך על-פי הערכות מועד סופי להכרעה יושג בהידברות.

השלב שבו אמורות היו חברות המדיה להגיש נתונים לממונה הסתיים לפני כחודשיים, וחברות המדיה הגישו את הנתונים שהתבקשו, אף שהן נדרשו לרמת חשיפה גבוהה מאוד.

כפי שנחשף ב"גלובס", הניסיונות לקבלת אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים לשיתופי-פעולה בין חברות המדיה הפכו לקטליזטור לבחינת עומק של שוק המדיה כולו. לאחר שהממונה על ההגבלים, ד"ר מיכל הלפרין, נקטה צעדים לבחינת עומק של הפעילות המסחרית של חברות המדיה, נעשה צעד דומה מול בעלי הרישיון בטלוויזיה המסחרית, קשת, רשת וערוץ 10, והם התבקשו לחשוף נתונים מסחריים בקנה-מידה שלא היה כמותו בעבר.

לפני חודשים ספורים הגיעו לרשות ההגבלים שתי בקשות לשיתוף-פעולה מסחרי של 4 חברות מדיה: בקשה של יוניון ו-TMF למיזוג מלא של פעילויות, ובקשה של מדיה קום וזניט מדיה לפטור מהסדר כובל. בקשת המיזוג דורשת מענה מהיר יחסית, התחום בזמן.