פלסטיני חשוד בניהול אתר המשמש להונאות כרטיסי אשראי

משטרת ישראל עצרה חשוד בניהול אתר אינטרנט בינלאומי ששימש להונאות שונות באמצעות כרטיסי אשראי • המעצר נעשה במסגרת מאמצי המשטרה להגנה על חברות פיננסיות וחשבונות בנק של אזרחים מפני פגיעות באמצעות הרשת • בעקבות המעצר - קבלו מספר המלצות למניעת גניבת נתוני כרטיס אשראי

משרדי להב 433 / אייל פישר
משרדי להב 433 / אייל פישר

הותר לפרסום: משטרת ישראל עצרה היום בבוקר (ג') חשוד בניהול אתר אינטרנט בינלאומי ששימש להונאות שונות באמצעות כרטיסי אשראי. המעצר נעשה במסגרת מאמצי משטרת ישראל להגנה על חברות פיננסיות וחשבונות בנק של אזרחים נורמטיביים מפני פגיעות באמצעות הרשת.

על-פי החשד, החשוד, אזרח פלסטיני תושב חברון בן 33, עסק בזמן שנעצר בניהול אתר אינטרנט בינלאומי בו קיים פורום העוסק בעיקרו בהונאות שונות בכרטיסי אשראי.

ממידע שהגיע ל"גלובס" מתברר כי החשוד, מנהל את אחד מהפורומים המרכזיים באינטרנט בתחום עבירות הונאה בכרטיסי אשראי, ורשומים בו כ-200,000 משתמשים.

מי שעצרו את החשוד בביצוע ההונאה הם חוקרי יחידת הסייבר של להב 433. אלה עצרו את החשוד בביתו בחברון ולקחו אותו לחקירה באזהרה, כאשר החשד שעולה כלפיו הוא ביצוע עבירות של הונאה בכרטיסי חיוב, קבלת דבר במרמה וכן עבירות נוספות.

את החקירה מנהלת יחידת הסייבר בלהב 433, בשיתוף-פעולה בינלאומי בין גורמי אכיפה שונים ברחבי העולם ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

לפי החשדות, האתר הקיים ברשת משמש כפורום המהווה קרקע פורייה לביצוע פעילות פלילית באינטרנט, בדגש על עבירות הקשורות בסחר והונאה בכרטיסי אשראי, ופורסמו בו שלא כדין פרטיהם של למעלה מ-800,000 כרטיסי אשראי, שכל אדם יכול להשתמש בהם כרצונו לביצוע רכישת מוצרים ברחבי העולם.

בהמשך למעצר פרסמה משטרת ישראל המלצות למניעת גניבת נתוני כרטיס אשראי, ובכלל אלה המליצה להימנע ממסירת המספרים המופיעים על כרטיס האשראי למי שאינו מוסמך לכך, לבצע מעקב על פירוט התשלומים הנשלח על-ידי חברת האשראי, לדווח ללא דיחוי על כל תשלום שאינו מוכר ולהימנע ממסירת פרטי הכרטיס באתרים שאינם מוכרים. יש לשים לב האם האתר מאובטח. באתר מאובטח בדרך-כלל מופיע סמל של מנעול ירוק, וכתובת האתר מתחילה באותיות https.

עוד מסרה המשטרה, כי אם קיבלתם מסרון חשוד המבקש לעדכן את פרטי התשלום, על מקבל המסרון לוודא מול החברה השולחת כי המסרון אכן נשלח על-ידה.

החשוד יובא היום בשעה 14:00 לדיון בבית משפט השלום בראשון-לציון להארכת מעצרו.