טרמינל 3 בנתב"ג יורחב בהשקעה של מיליארד שקל

הטרמינל יורחב לשטח בהיקף 36,000 מ"ר במבנה של 4 קומות, שיכלול 138 דלפקי צ'ק-אין חדשים • תנועת הנוסעים בנתב"ג ב-2019 צפויה לעמוד על יותר מ-25 מילון נוסעים בשנה

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

לאור הגידול בתנועת הנוסעים, טרמינל 3 בנמל התעופה בן-גוריון יורחב בהשקעה של כמיליארד שקל. הטרמינל יורחב לשטח שהיקפו 36,000 מ"ר במבנה של 4 קומות. במבנה יהיו 138 דלפקי צ'ק-אין חדשים (56 דלפקי צ'ק-אין נוספים בקומה אחת ועוד 32 דלפקים בקומה תחתונה). חיבור מבנה ההרחבה לטרמינל הקיים ייעשה באמצעות גשר. 

הדמייה של הרחבה בנתב"ג / צילום: רש"ת
 הדמייה של הרחבה בנתב"ג / צילום: רש"ת

ברשות שדות התעופה נערכים לעונת הקיץ הקרבה, שלפי התחזיות תשבור שיא חדש במספר הטיסות ובהיקף הנוסעים בנתב"ג. מבנה שהוקם בשטח שדה התעופה ישמש כטרמינל זמני בתקווה להפחית את העומסים. מדובר בשטח המשתרע על שטח של 2,500 מ"ר, הממוקם בקומת הקרקע בצמוד לטרמינל 3. בטרמינל יהיו 25 עמדות שירות לטיפול בנוסעים היוצאים לרבות בנושאי כבודה, בידוק ביטחוני וצ'ק-אין.

בשנים האחרונות, עם פתיחת השמיים, חל גידול של יותר מ-50% במספר הטיסות בנתב"ג, ובקיץ מעריכים עלייה נוספת של 14% במספר הטיסות הבינלאומיות לישראל - תוך דגש על חברות לואו קוסט. הגידול הוא במספר חברות התעופה הטסות לישראל ובמספר החברות המבצעות טיסות לאותו היעד, קרי הרחבת התחרות.

בשנת 2019 צפוי נתב"ג להצטרף קטגורית השדות הגדולים בעולם, עם תנועה של יותר מ-25 מיליון נוסעים בשנה.

שר התחבורה ישראל כ"ץ ציין כי "מדיניות הליברליזציה של משרד התחבורה, הכוללת את הסכם השמיים הפתוחים עם מדינות האיחוד האירופי, ועדכון הסכמי תעופה חדשים עם מדינות נוספות בעולם, אפשרה את הגידול חסר התקדים בהיצע הטיסות לישראל וממנה".