שוברי קופות: המהפך שבפסגת הטבלה ונקמתן של המפלצות

בזמן שהעולם מחכה ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף", הסרט שהודח בשבוע שעבר מהמקום הראשון חוזר לסיבוב ניצחון אחרון • "פרא" מקבל תגית של אכזבה

"מקום שקט" / באדיבות אלקו מדיה דיסטרביושן
"מקום שקט" / באדיבות אלקו מדיה דיסטרביושן

רק 800 אלף דולר מפרידים בין שני המקומות הראשונים בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע השלישי של אפריל בארה"ב, ובכל זאת מדובר במהפך. אחרי שבשבוע שעבר יצא "פרא" לבתי הקולנוע והדיח מהפסגה את "מקום שקט", התברר שזו לא הייתה המילה האחרונה של סרט האימה המצוין הזה - שעכשיו חזר שוב למקום הראשון בהפרש, כאמור, של מאות אלפי דולרים בודדים ממתחרו.

זהו השבוע השלישי של "מקום שקט" בבתי הקולנוע, והשני שלו בראש הטבלה. הסרט שביים ג'ון קרסינסקי על משפחה המנסה לשרוד בעולם של מפלצות הופק בתקציב של 17 מיליון דולר וכבר גרף מעל ל-200 מיליון דולר ברחבי העולם, מה שהופך אותו לאחת ההצלחות הגדולות של השנים האחרונות. "מקום שקט" אפילו עקף את הלהיט הקודם של האולפן יוניברסל, "רובוטריקים: האביר האחרון", אפילו שהפרש התקציב ביניהם עומד על סכום בלתי נתפס של 200 מיליון דולר. השבוע האחרון הקפיץ את הסרט שני מקומות מעלה ברשימת שוברי הקופות של 2018 בארה"ב.

"פרא", סרט האקשן המהנה והמטופש בכיכובו של דוויין ג'ונסון שנלחם במפלצות מסוג אחר (ספציפית, זאב ותנין בגודל של נושאת מטוסים), הרוויח עד כה מעל ל-65 מיליון בארה"ב, ומקוטלג בשלב הזה כאכזבה. עם זאת, הוא יכול להתנחם ברווחים העולמיים שלו שמסתכמים ב-218 מיליון דולר - לא פחות מ-77% מכל הכנסותיו.

עם זאת, הן מבחינת "מקום שקט" והן מבחינת "פרא" המירוץ מסתיים בסוף השבוע הקרוב, כש"הנוקמים: מלחמת האינסוף" ייצא לבתי הקולנוע וירסק את כל המתחרים. הסרט ה-19 ביקום המשותף של גיבורי העל מאת מארוול כבר שבר שיאים במכירות המוקדמות, ועל פי התחזיות יהפוך להיות אחד הסרטים המכניסים ביותר קופתית אי פעם.

במקום השלישי בהכנסות סוף השבוע הגיע "מרגישה פצצה" בכיכובה של איימי שומר. הקומדיה הכניסה 16 מיליון דולר במהלך הסופ"ש הראשון שלה, פחות משני הסרטים הקודמים של שומר - "אסון מהלך" ו"באמשל'ך".

המקום הרביעי עם 15 מיליון דולר נתפס בידי קומדיה אחרת, "סופר טרופרס 2", סרט המשך לקומדיה משנת 2001. המקום החמישי הוא של "אמת או חובה", סרט האימה שירד שני מקומות משבוע שעבר.

הסרט הוותיק ביותר בעשירייה הפותחת הוא כמובן שובר הקופות הגדול של השנה עד כה, "הפנתר השחור" (עם הכנסות של 5 מיליון דולר בסוף השבוע הזה). זהו השבוע העשירי של הסרט בבתי הקולנוע, כאשר כאמור בשבוע הבא יגיע סרט ההמשך שלו "הנוקמים: מלחמת האינסוף", שבוודאי ייתן לו בוסט נוסף של צופים שירצו להתרענן קצת באירועי גיבורי העל הקודמים לפני שהם נכנסים לסרט החדש.

5 הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב לשנת 2018, נכון ל-24 בפברואר:
1. "הפנתר השחור" (681 מיליון דולר)
2. "מקום שקט" (131 מיליון דולר)
3. "שחקן מספר אחת" (126 מיליון דולר) 
4. "פיטר ראביט" (100 מיליון דולר)
5. "50 גוונים של שחרור" (100 מיליון דולר)

5 הסרטים המכניסים ביותר ברחבי העולם לשנת 2018, נכון ל-17 בפברואר:
1. "הפנתר השחור" (1.3 מיליארד דולר)
2. "מבצע הים האדום" (568 מיליון דולר)
3. "בלש צ'יינטאון 2" (532 מיליון דולר)
4. " שחקן מספר אחת" (522 מיליון דולר)
5. "50 גוונים של שחרור" (368 מיליון דולר)