הסטארט-אפ הישראלי נובתו מגייס בכיר ממרצדס לדירקטוריון

החברה מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת להזרים מוזיקה "אישית" וממוקדת ללא צורך באוזניות בתא הנוסעים של הרכב • ד"ר סטפן קינזל, מנהל בכיר בדיימלר-מרצדס ודירקטור להנדסה מתקדמת בחברה, מצטרף למיזם

דניאל יאמר / צילום: תמר מצפי
דניאל יאמר / צילום: תמר מצפי

חברת הסטארט-אפ הישראלית נובתו מערכות בע"מ (Noveto) הישראלית, המתמחה במיקוד סאונד ליד אוזנו של המשתמש ללא אוזניות, הודיעה כי מצטרפת לדירקטוריון החברה את ד"ר סטפן קינזל, מנהל בכיר בדיימלר-מרצדס ודירקטור להנדסה מתקדמת בחברה. על פי הודעת החברה ד"ר קינזל ייקח חלק בפיקוח על פעילות החברה ברמה האסטרטגית בתחום הטכנולוגיה והפיתוח העסקי של החברה.

הקשר בין ד"ר קינזל לחברת נובתו נוצר במהלך תחרות ה"סטארט-אפ אוטובאהן" של דיימלר, שהתקיימה לראשונה ב-2016 והסתיימה בניצחון של נובתו. דר' קינזל חבר גם בדירקטוריון המייעץ של כמה מוסדות אקדמאיים בגרמניה.

דניאל יאמר, יו"ר נובתו מערכות בע"מ, אמר כי "אנחנו מאוד שמחים לצרף לדירקטוריון שלנו אדם בעל שיעור קומה כמו ד"ר קינזל - אישיות יוצאת דופן עם שילוב נדיר של ידע, יכולת וניסיון. הקשרים, המיצוב והידע של ד"ר קינזל בתעשיית הרכב מהווה התאמה מושלמת למאמצינו באותה תעשייה. אין לי ספק שההחלטה של ד"ר קינזל להצטרף אלינו מהווה סימן ברור לאמון של קברניטי תעשיית הרכב בטכנולוגיה שלנו."

נובתו מערכות בע"מ הישראלית פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למשתמש לצרוך אודיו בצורה יחידנית וליהנות מזרמי שמע ממקורות שונים מבלי להרכיב אוזניות או אמצעי מתווך אחר - ומכאן כינויה של הטכנולוגיה "אוזניות וירטואליות". החברה מתמקדת כיום בהחדרת הטכנולוגיה לתעשיית הרכב.

נובתו הוקמה ב-2011 על ידי תומר שני (מנכ"ל) ונועם בביוף (מנהל החדשנות) ובראשה עומד דניאל יאמר המכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה. עד כה גייסה החברה כ-7 מיליון דולר.