אלפאבית מכה את התחזיות עם רווחים של 9.93 דולר למניה

החברה האם של גוגל השיגה ברבעון הראשון של השנה רווח של 9.93 דולר למניה והכנסות של כ-31.15 מיליארד דולר

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: שאטרסטוק
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: שאטרסטוק

אלפאבית, החברה האם של גוגל, דיווחה הערב על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה. החברה יישמה הרבעון תקן חשבונאי חדש שלמעשה מחייב אותה להציג השקעות בחברות שאינן נסחרות בבהירות רבה יותר. אלפאבית השיגה ברבעון החולף רווח של 9.93 דולר למניה לעומת התחזיות שצפו רווח של 9.28 דולר. הכנסות החברה הסתכמו ב-31.15 מיליארד דולר לעומת התחזיות המוקדמות שצפו הכנסות של 30.29 מיליארד דולר.

הכנסות אלפאבית ממודעות הסתכמו ברבעון החולף ב-26.64 מיליארד דולר וההכנסות האחרות של החברה שכוללות השקעות בסטארטאפים הסתכמו ב-4.3 מיליארד דולר. יש לציין כי הכנסות החברה בסעיף החשבונאי "הכנסות אחרות" נובעות מיישום בפעם הראשונה של תקן חשבונאי חדש שמציג בצורה ברורה יותר השקעות של החברה שאינן סחירות. הכנסות הסעיף כוללות את ההשקעה באובר (UBER).

סעיף ה"הכנסות האחרות" הניב לאלפאבית הכנסות של 150 מיליון דולר והפסד תפעולי של 571 מיליון דולר. בסך הכל הרווח התפעולי של החברה ברבעון הראשון של השנה זינק ל-7 מיליארד דולר לעומת 6.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

סעיף מעניין בדוחות החברה הוא ההכנסות מפעילות שאינה פעילות פרסום כמו שירותי הענן וחנות האפליקציות. פעילות זו הניבה לחברה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 4.4 מיליארד דולר לעומת 3.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

שיעור המס האפקטיבי של גוגל ברבעון הראשון של השנה עמד על 11% לעומת 20% ברבעון המקביל אשתקד ומספר העובדים של החברה זינק למעל 85 אלף.