מקסימה מזהירה: הלחימה בסיני פוגעת באספקת חומר גלם

עם זאת, היא מעריכה כי לפגיעה הזמנית באספקת הפד"ח לא תהיה השפעה מהותית על רווחיותה • מקסימה רשמה ב-2017 רווח נקי של 12 מיליון שקל

ג'ורג' חורש / צילום: תמר מצפי
ג'ורג' חורש / צילום: תמר מצפי

חברת מקסימה , שבשליטת ג'ורג' חורש, העוסקת בייצור גזים לצרכים תעשייתיים ורפואיים וביבוא גזים מיוחדים, דיווחה אתמול (א') כי פעילותה בתחום אספקת פחמן דו-חמצני (פד"ח) מתנהלת לאחרונה תחת ירידה משמעותית בכמויות חומרי הגלם הזמינים לייצור פד"ח מטוהר.

זאת בשל אירועים ביטחוניים מתגלגלים בחצי האי סיני, ככל הנראה במסגרת הלחימה של צבא מצרים בארגוני טרור המסונפים לדאע"ש. לדברי החברה, מתחילת חודש פברואר השנה "נחסמה כליל אפשרות ההשלמה בדרך של יבוא יבשתי ממצרים, כאשר כרגע אין מועד ידוע לפתיחה מחדש של אפיק יבוא זה". בחברה מציינים כי בשנים האחרונות הגבול עם מצרים מעולם לא נסגר לתקופה כה ארוכה.

עוד מציינים בחברה כי החל מה-5 במאי מתוכננת השבתה של מספר שבועות באחד ממפעלי המקור המספק למקסימה כמות נכבדה של חומר גלם ליצור פד"ח. לכן, מקסימה הודיעה ללקוחותיה, "שהיא תיאלץ החל מהימים הקרובים להתאים את כמויות הפד"ח המסופקות להם להיקפי הייצור היומיים בפועל. היה והגבול עם מצרים יישאר סגור, אזי החל מתחילת חודש מאי האספקה תופחת בשיעור של עשרות אחוזים עד שינוי המצב לטובה". עם זאת, בחברה מעריכים כי לפגיעה הזמנית באספקת הפד"ח לא תהיה השפעה מהותית על רווחיותה.

נציין כי בשנת 2017 הסתכמו הכנסות החברה מפעילותה בתחום הפד"ח בכ-24 מיליון שקל והיוו כ-12.5% מסך ההכנסות הכולל שלה.

גידול קטן בהכנסות, זינוק ברווח

לתשלובת הפד"ח של החברה במישור רותם, כושר ייצור נומינלי של כ-50 אלף טון בשנה. בעבר קנתה מקסימה את מרבית חומרי הגלם שלה ממפעל פריקלאס ומפעל רותם אמפרט - שניהם מקבוצת כיל, אולם במהלך השנה שעברה חלה ירידה בכמות המסופקת ובזמינות של חומר גלם מהמפעלים של כיל ולכן החברה נאלצה להגדיל את הייבוא ממצרים.

בשנת 2017 רשמה החברה גידול של 1.2% בהכנסות שהסתכמו בכ-192 מיליון שקל והרווח התפעולי שלה קפץ ב-54% לכ-18 מיליון שקל על רקע הפחתה בהוצאות שונות. בשורה התחתונה הציגה מקסימה עלייה של 47% ברווח הנקי שעמד על כ-12 מיליון שקל. מניית מקסימה נסחרה היום ביציבות. בחצי השנה האחרונה התקדמה המניה ב-25% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-260 מיליון שקל.