ישראל קנדה חושקת בחלקה של יורוקום נדל"ן במידטאון בת"א

חברת ישראל קנדה דיווחה כי החלה לפעול להגשת הצעה לרכישת 37.5% ממניות הפרויקט, שנמצאות בידי יורוקום נדל"ן • כיום מחזיקה ישראל קנדה ב-37.5% ממניות מידטאון

חברת ישראל קנדה נערכת לרכישת החזקות חברת יורוקום נדל"ן בפרויקט מגדלי המגורים והמשרדים מידטאון שבתל אביב. אמש דיווחה ישראל קנדה, כי החלה לפעול להגשת הצעה לרכישת 37.5% ממניות מידטאון, המוחזקות בידי יורוקום נדל"ן ומשועבדות לטובת נושיה, ובראשם בנק מזרחי טפחות. הצעה זו תוגש יחד עם הצעה נוספת שיגיש שותף לרכישת הנכס השני שמשועבד לטובת נושי יורוקום נדל"ן - מניות השליטה (54.7%) בחברת הלוויינים חלל תקשורת.

חלל תקשורת  נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 282 מיליון שקל, המשקף למניות השליטה שווי של 155 מיליון שקל. במניות השליטה בחלל תקשורת מחזיקה יורוקום תקשורת, חברה אחות של יורוקום נדל"ן. השתיים שייכות לקבוצת יורוקום שנשלטה עד כה בידי שאול אלוביץ'. אתמול הוציא נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, צו פירוק ליורוקום תקשורת. במקביל, מינה אורנשטיין כונס נכסים לנכסיה של יורוקום נדל"ן המשועבדים לקונסורציום המלווים בראשות מזרחי טפחות, להבטחת הלוואה בסכום נוכחי של 260 מיליון שקל.

ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסף (אסי) טוכמאייר, שולטת כיום ב-37.5% ממניות פרויקט מידטאון. יתרת מניות מידטאון (25%) מוחזקת בידי חברת אלקטרה, שמשתייכת לקבוצת אלקו של משפחת זלקינד. בדיון שנערך אתמול בפני הנשיא אורנשטיין ביקשו ישראל קנדה ואלקטרה מביהמ"ש סעד הצהרתי, שלפיו הן זכאיות לרכוש את החזקות יורוקום נדל"ן במידטאון בסכום השווה לסכום ההון העצמי שהושקע בפרויקט בפועל, בצירוף עלויות מימון סבירות ובניכוי החלק היחסי בחבויות.

עם זאת, לבקשה הוגשו התנגדויות מצדדים אחרים, שטענו בין השאר כי מכירה כפויה לישראל קנדה ולאלקטרה עשויה לפי נוסחה זו עשויה להפחית את התמורה עבור המניות שבידי יורוקום נדל"ן עד לכ-126 מיליון שקל בלבד, בעוד שבפועל חלקה של יורוקום נדל"ן בעודפי הפרויקט צפוי להיות כ-208 מיליון שקל. מנגד, טענו ישראל קנדה ואלקטרה כי נדרשת השקעה ניכרת נוספת במידטאון, בהיקף כולל של 80-70 מיליון שקל (30-26 מיליון שקל - חלקה של יורוקום נדל"ן).

בקשה זו לא התקבלה לפי שעה, והנשיא אורנשטיין אף הציע לישראל קנדה ולאלקטרה לשקול את עמדתן, לנוכח העובדה שהפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים ביותר. בהחלטתו אתמול קבע הנשיא אורנשטיין כי הואיל וניתן צו כינוס נכסים, יש להעניק לכונס שהות סבירה לבחון את מכלול הדברים. הוא גם הדגיש כי לפי ההלכה הפסוקה, בעל תפקיד שמתמנה לכונס נכסים אמור לפעול לטובת כלל הנושים ולהשיא את הקופה בצורה המיטבית, ולא להעדיף את הנושא שלבקשתו מונה. כך, שעל עו"ד חגי אולמן לפעול להשגת תמורה מקסימלית עבור ההחזקות במידטאון ובחלל תקשורת, ולא להסתפק בתמורה שתכסה את החוב לקונסורציום בראשות בנק מזרחי טפחות.