מנוע חיפוש הטיסות אליס גייס 1.5 מיליון דולר

הגיוס - מחברת תלמה נסיעות ותיירות הנמצאת בבעלות ארז שמול

ארז שמול / צילום: רונן מחלב, פספורטניוז
ארז שמול / צילום: רונן מחלב, פספורטניוז

מנוע חיפוש הטיסות Alice (אליס) גייס 1.5 מיליון דולר ויוצא עם גרסה חדשה. הסטארט-אפ  alice.co.il מודיע היום (ב') על גיוס בהיקף של 1.5 מיליון דולר מחברת תלמה נסיעות ותיירות הנמצאת בבעלות ארז שמול. סך הגיוס בחברה עד כה עומד על 2.5 מיליון דולר (גם בסבב הקודם שנערך בנובמבר 2016 לקחה תלמה חלק עיקרי), וכעת היא מגדילה תלמה את החזקותיה בחברה.

האתר אליס עלה לאוויר באפריל 2016, והוא משמש כמנוע לחיפוש טיסה לכמה יעדים (עד 4 יעדים) במקביל ועל פני טווח תאריכים שבו ניתן לראות את המחיר המשתלם על פני ציר זמן, גם במחלקות יוקרה.

עם הגיוס עולה האתר בגרסה מחודשת הכוללת את הרחבת יעדי החיפוש (שכעת מונים יותר מ-350 יעדים) ובטווח של שנה קדימה. למעשה, המערכת דוגמת מחירים ל-250 מיליון טיסות, במחלקות תיירים, עסקים וראשונה, לכיוון אחד, הלוך ושוב או שילובי יעדים. האתר מציג תוצאות של מגוון חברות תעופה כולל חברות לואו קוסט (שלא מוצגות כברירת מחדל בכל אתר מכירתי בתחום).

אתר אליס משתייך לחברת בי טי אל טרוול (חברה פרטית), שבמרבית הנתח שלה מחזיקים יניב שולדנפרי, מייסד ומנכ"ל משותף ובעל מניות עיקרי; וגלעד ארדיטי, מייסד ומנכ"ל משותף.

היקף הפעילות של האתר מסתכם בעשרות אלפי כרטיסי טיסה הנמכרים מדי חודש. "אנחנו צופים כי את שנת 2018 נסיים כמנוע חיפוש הטיסות הגדול בישראל במונחי מכירת כרטיסי טיסה", אמר שולדנפרי, כשמבחינתו הצעדים הבאים של החברה כוללים יציאה לשוק הבינלאומי ושילוב של מוצרי תיירות נוספים, בהם בתי מלון או רכבי השכרה.

"כרגע הפוקוס הוא על טיסות", הוא מדגיש. "שיתופי-הפעולה הקיימים והחדשים שלנו, עם החברות הגדולות ביותר בישראל ובעולם בתחום הטרוול, מאפשרים לנו לעזור ללקוח למצוא טיסות אטרקטיביות, שלרוב קשה ומתסכל למצוא, ובסופו של דבר - חוסכים ללקוח הרבה כסף". 

ארז שמול מסר כי "בשוק שצועד לתוך קונסולידציה מסיבית, השילוב בין יכולות טכנולוגיות ויצירת מסה של תנועה מביאה את הרלוונטיות האובייקטיבית בחיבור בין תלמה ואליס". גם מבחינת שמול היעד הוא לפרוץ לשווקים בחו"ל, כך שהוא מעריך ש"בפעם הראשונה בישראל ניצור חברת תיירות טכנולוגית גלובלית".

כמו מיזמים תיירותים רבים, גם אליס צמחה מתוך חוויה אישית וזיהוי למחסור למענה נדרש בשוק. שולדנפרי מגדיר את עצמו כ"פריק של מציאת כרטיסי טיסה אטרקטיביים", לדבריו, "בעבר חברים היו פונים אליי, כי ידעו שאני אוהב למצוא טיסות במחירים אטרקטיביים. הם היו משתגעים איך אני מוצא כרטיסי טיסה לניו-יורק ב-550 דולר. בפועל, הייתי מבצע הרבה מאוד חיפושים בשילוב של כל מיני שיטות עד שהייתי מוצא מתי זול לטוס, שזה בדיוק מה שעושה האלגוריתם של אליס, בצורה אוטומטית וחכמה וקצת יותר טוב ממני".

אליס מונה כיום 12 עובדים, כשהחברה מגייסת לשורותיה עובדים נוספים. משרדי החברה ממוקמים ביפו.