מהנדסת העיר כפר-סבא, ענת צ'רבניסקי, הודיעה על התפטרותה

צ'רבינסקי: אני עוזבת בטוב ונשארת בתחום התכנון, ופניי לאתגרים חדשים • תוכנית המתאר של כפר-סבא, שצ'רבניסקי הייתה שותפה בהכנתה, הוקפאה עקב ביקורת והתנגדות מצד תושבים וחברי מועצה

מהנדסת העיר כפר-סבא, האדריכלית ענת צ'רבניסקי, הודיעה על התפטרותה. צ'רבינסקי, בעלת תואר בארכיטקטורה מטעם בית הספר לארכיטקטורה של הפוליטכניקה הקטלונית בברצלונה, שבה לארץ בשנת 2010 לאחר שהות של עשור בברצלונה ועבדה כאדריכלית עצמאית. בשנת 2015 מונתה כממלאת-מקום מהנדס העיר כפר-סבא ולאחר מכן קיבלה מינוי רשמי.

בשיחה איתה הערב (ג') אמרה צ'רבינסקי כי היא "עוזבת בטוב" ונשארת בתחום התכנון, ופניה לאתגרים חדשים: "זכיתי זכות גדולה להצטרף לעיריית כפר-סבא, בעיר עם מורשת מרתקת ומהמפוארות במדינת ישראל, תחילה כאדריכלית ואז לעמוד בראש אגף הנדסה. הובלנו תהליכים משמעותיים, בראשם זה ההבנה הקשורים לממשקים עם התושב, אבל גם פרויקטים בהיקף גדול, כמו 'מהיר לעיר', התחדשות עירונית, תשתיות. הגעתי מהשוק הפרטי לשירות הציבורי, והתקופה הזאת הייתה מאד מורכבת, ובכל זאת המשכנו להעניק שירותים ולהוביל תהליכים, ואני מגיעה לסיומה של הדרך בכפר-סבא בסיפוק מאד מאד גדול על הזרעים שניטעו וילבלבו בשנים הקרובות".

כידוע, העיר כפר-סבא עברה בשנה האחרונה טלטלות רבות, כשראש העיר יהודה בן-חמו, הושעה מתפקידו בשל חשד לשחיתות ובהמשך אף נאלץ להתפטר. תוכנית המתאר של העיר, שצ'רבניסקי הייתה שותפה בהכנתה, תחילה כיועצת חיצונית ואז כמהנדסת העיר, הוקפאה עקב ביקורת והתנגדות רבה מצד תושבים וחברי מועצה. 

לדברי מירית שקד-ברק, המועמדת לראשות העיר כפר-סבא וממובילות המאבק כנגד תוכנית המתאר בעיר, "אנשי מקצוע הולכים ובאים, ואנחנו נשארים עם הנזקים. אנו קוראים לוועדה המחזית להחזיר את תוכנית המתאר הפגומה של כפר-סבא. בשנה האחרונה התחלפו ראש עיר, מנכ"לית העיר וכעת מהנדסת העיר. מעל התוכנית מרחפת עננת שחיתות, ואין לאנשים שמנהלים היום את העיר מנדט לקדמה".