שוברי קופות: לסרט המכניס ביותר בארה"ב השבוע אין מה לחגוג

בטבלת ההכנסות בארה"ב כבש סרט האקשן "פרא" את המקום הראשון, אבל עדיין נחשב כאכזבה • קולנוע האימה שולט בטבלה

פרא / קרדיט: Tulip Entertainment
פרא / קרדיט: Tulip Entertainment

תחרות צמודה במיוחד התקיימה בסוף השבוע באולמות הקולנוע בארה"ב, כך הראו נתוני מכירות הכרטיסים. המאבק התנהל בין "מקום שקט", סרט האימה המפתיע שהיה במקום הראשון בקופות בשבוע שעבר, והסרט החדש "פרא" המבוסס על משחק מחשב. הכנסות שני הסרטים היו קרובות במיוחד זו לזו, אך לבסוף "פרא" בכיכובו של דוויין ג'ונסון סיים עם יתרון קל כשהכניס 36 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים להקרנתו. זאת בנוסף ל-116 מיליון דולר אותם הרוויח בשווקים העולמיים (כולל ישראל).

תקציב הסרט, בו מפלצות ענק מנסות להשמיד את העיר שיקגו, עמד על 120 מיליון דולר לפני הוצאות שיווק והפצה - כך שכדי להיחשב פרויקט רווחי הוא צריך להכפיל את המספרים האלה. הבעיה המרכזית של "פרא" היא שאין לו יותר מדי זמן לעשות את זה, שכן בעוד שבועיים יעלה לאקרנים ברחבי העולם "הנוקמים: מלחמת האינסוף", הסרט ה-19 בעולם המשותף של גיבורי העל מבית היוצר של מארוול, שצפוי להשתלט לחלוטין על טבלת ההכנסות. מכיוון ש"פרא" ו"מלחמת האינסוף" פונים לאותו קהל דמוגרפי, כנראה שלסרט המפלצות המשעשע יש מקסימום עוד שבוע אחד ליהנות מהנוף בראש פסגת הסרטים המכניסים.

"מקום שקט", מבית היוצר של מייקל ביי שהדהים את כולם עם ההכנסות הגבוהות בשבוע שעבר, הרוויח בסוף השבוע הנוכחי 33 מיליון דולר. על אף שהוא נעקף בכמה מיליונים על ידי "פרא", עדיין "מקום שקט" יוצא כשידו על העליונה. זאת מכיוון שלא רק שזהו, כאמור, השבוע השני של "מקום שקט" בבתי הקולנוע, אלא שתקציבו של הסרט שביים השחקן ג'ון קרסינסקי עמד על 17 מיליון דולר בלבד והוא מבוסס על חומר מקורי. ההישגים של "מקום שקט" בוודאי הרגיעו את האולפן פארמאונט, שחטף כמה חבטות לאחרונה עם כישלונות מהדהדים כמו "הרוח במעטפת", "משמר המפרץ" ו"בן-חור", ולא ראה מספרים כאלה מאז "סאטרטרק: אל האינסוף" מלפני שנתיים.

כבר עכשיו, עם הכנסות כלל עולמיות של מעל 100 מיליון דולר, "מקום שקט" הוא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של 2018 - שני רק ל"הפנתר השחור" שעדיין מחזיק במעמדו כלהיט הגדול ביותר של השנה. הסרט על גיבור העל האפריקאי של מארוול השתבץ בסוף השבוע האחרון במקום השישי, מוסיף עוד 11 אלף דולר להכנסות המדהימות שלו, אלו שהביאו אותו למקום ה-33 בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים (לאחר חישובי אינפלציה), וכנראה שעוד יצליח לטפס ולעקוף את "האביר האפל".

גם את המקום השלישי בסוף השבוע האחרון לקח סרט אימה, "אמת או חובה", מבית היוצר של בלומהאוס שלפני שנה שלטו בקופות עם סרטי האימה "ספליט" ו"תברח". הסרט אמנם לא זכה להתלהבות אצל הצופים שנתנו לו את הציון המאכזב -B בדירוג של סינמסקור. אבל רווחים של 19 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון כיסו בקלות על תקציב זעום של 3 וחצי מיליון דולר, כך בבלומהאוס אף אחד לא מסתובב מודאג.

המקום הרביעי שייך ל"שחקן מספר אחת" של סטיבן ספילברג שמתקרב לקו 500 מיליון הדולר בשבוע הרביעי שלו בבתי הקולנוע, ובמקום החמישי נמצאת הקומדיה הפרועה "מאבדים את זה".

5 הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב לשנת 2018, נכון ל-17 בפברואר:
1. "הפנתר השחור" (674 מיליון דולר)
2. "שחקן מספר אחת" (115 מיליון דולר)
3. "פיטר ראביט" (114 מיליון דולר)
4. "50 גוונים של אופל" (100 מיליון דולר)
5. "מקום שקט" (100 מיליון דולר)

5 הסרטים המכניסים ביותר ברחבי העולם לשנת 2018, נכון ל-17 בפברואר:
1. "הפנתר השחור" (1.3 מיליארד דולר)
2. "מבצע הים האדום" (568 מיליון דולר)
3. "בלש צ'יינטאון 2" (532 מיליון דולר)
4. "שחקן מספר אחת" (475 מיליון דולר) 
5. "50 גוונים של שחרור" (368 מיליון דולר)